Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, det är lika bra. Jag ger mig inte på ngn gissning om skatten.
Nä inte jag heller. Väntar in de 5 veckorna för ev invändningar först, och pustar främst ut för att det är ett steg i rätt riktning.
Har också fått brev från Tingsrätten att min konkurs kommer ge utdelning, och de ber mig uppge kontonr, så blir väl lite fix med det också kan jag tro.

Jag håller med. Känslan är hopp. Jag kommer kunna se uppåt, framåt igen. Har tillochmed haft svårt att njuta av sol och promenader i området där jag bor, pga alla fina villor jag ser runt mig, har plågat mig själv med tankar om att jag aldrig någonsin kommer kunna bo så.

Jag kommer vara 41 år när detta är klart om allt vill sig väl, och är helt plötsligt nyfiken på livet igen.

Gläds med dig och ditt sista år!
Hur mkt skuld har du samt har du haft löneutmätning länge?

Hur mkt skuld har du samt har du haft löneutmätning länge?
Ca 700-800tkr (varav ca 600tkr kommer från en konkurs) och ingen utmätning eller redogörelse, är lite fundersam över det, att de inte undrar något mer.
Inte uppgett något alls till KFM egentligen förutom baskostnader och 1000:-/dag i a-kassa.

Ca 700-800tkr (varav ca 600tkr kommer från en konkurs) och ingen utmätning eller redogörelse, är lite fundersam över det, att de inte undrar något mer.
Inte uppgett något alls till KFM egentligen förutom baskostnader och 1000:-/dag i a-kassa.
Det kanske är annorlunda om du haft företag som gått i konkurs? Men dom gör väl en djupare utredning under inledande som jag har fattat det

Det kanske är annorlunda om du haft företag som gått i konkurs? Men dom gör väl en djupare utredning under inledande som jag har fattat det
Ja, kanske att det underlättar. På papperet är mina skulder knappt 6 mån gamla och jag är som sagt arbetslös med en redovisad årsinkomst på över 500tkr år 2020. Hade inte räknat med inledande... inte utan att ha fått svara på mer utmanande frågor iaf.
Jag räknar med att de gör en grundligare utredning även om det inte finns så mycket mer, KFM har redan stämt av med konkursförvaltaren. Mina skulder är få men stora. Räknar som sagt inte med något alls utan försöker glida med nu bara.

Ja, kanske att det underlättar. På papperet är mina skulder knappt 6 mån gamla och jag är som sagt arbetslös med en redovisad årsinkomst på över 500tkr år 2020. Hade inte räknat med inledande... inte utan att ha fått svara på mer utmanande frågor iaf.
Jag räknar med att de gör en grundligare utredning även om det inte finns så mycket mer, KFM har redan stämt av med konkursförvaltaren. Mina skulder är få men stora. Räknar som sagt inte med något alls utan försöker glida med nu bara.
Hoppas det går vägen för dig!

Tack snälla! Och hoppas samma för dig! Så jäkla skönt att ha er alla i det här forumet alltså.
Tack, ja det är ett bra forum! Jag har lite mer skulder än dig o bara konsumtionslån och krediter lån för o lösa lån osv, blev av med ett jobb för nästan 2 år sen som var bra betalt och efter det har det bara gått utför så jag hoppas verkligen på en nystart och jag gläds åt alla andra som får möjligheten

Ang laga kraft , mitt beslut togs 7/4 träder det då laga kraft imorgon eller torsdag ? Kan man ringa kf och höra om någon har motsatt sig så här i det allra sista skedet ? Jag e så nervös så jag kissar snart på mig

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp