Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja att få räntan sänkt hos fordringsägarna har varit helt omöjligt, har bett och bönat samtliga före och under löneutmätningen, samt innan jag sökte skuldsaneringen. Ska bli intressant och se om KFM gör någon nedskrivning alls av skulderna, tror inte det, men om så vore så skulle det vara ett långt finger åt fordringsägarna. Hittills genom löneutmätning har jag betalt 775 tkr. Skulden har varit som högst drygt 1 Mkr och är nu nere på 972 tkr... Jag försöker genom ett Excelark beräkna skulderna varje vecka, nu när de flesta är verkställda, men det är svårt att följa, ser ungefär att totalskulden minskar med 3 tkr/månad. Tänkte att jag skulle mata in alla siffror och räntor i en kalkylator, men har inte kommit så långt, samt att det obehagligt nog finns en skuld på 40 tkr som inte är verkställd hos KFM som tickar ränta 30% per år. Skuldsanering är ett sätt att få bukt med denna typ av skulder som ligger utanför KFM, så att det blir en ände på detta och att man kan bli skuldfri...

Jo, vi har ventilerat detta tidigare och jag blir bara helt matt av denna absurda verklighet... Du har på 2½ år betalt 775tkr...men skulden har likväl aldrig varit över 1 mille och då antar jag att Du enkom åberopar kapitalbeloppet? Nu är skulden nere på 975tkr... efter 2½ år med löneutmätning...

GOD NATT !!! :(

Jo, vi har ventilerat detta tidigare och jag blir bara helt matt av denna absurda verklighet... Du har på 2½ år betalt 775tkr...men skulden har likväl aldrig varit över 1 mille och då antar jag att Du enkom åberopar kapitalbeloppet? Nu är skulden nere på 975tkr... efter 2½ år med löneutmätning...

GOD NATT !!! :(
Tyvärr så ökar ju skulden när man släpper till KFM eftersom en del långivare medvetet väntar med verkställighet, på så sätt ökade mina skulder med nästan 200 tkr, men jag hade inget val annat än att släppa skulderna.

Tyvärr så ökar ju skulden när man släpper till KFM eftersom en del långivare medvetet väntar med verkställighet, på så sätt ökade mina skulder med nästan 200 tkr, men jag hade inget val annat än att släppa skulderna.

Jo, jag är införstådd med detta... Dock har majoriteten av mina borgenärer varit snabba med att begära verkställighet, MEN likväl har även mina skulder ökat med LAVINFART bara under de månader från det att jag släppte tills dess att utmätningen startade... :( En sak som jag dock inte riktigt förstår mig på ännu, är att ibland drar inkasso bolagen tillbaks sina skulder från KF...varför och får jag besked om detta och vad genererar det i förlängningen för mig...

En annan sak... Jag har förstått att när väl skulderna har hamnat hos KF, så är inte alla bolag så intresserade av att rapportera in inbetald ränta till Skatteverket inför deklarations tider? Har Du noterat detta?
Jag antar att det mesta av mina utmätningar går till ränta och det vill jag likväl kunna åberopa i min deklaration, så att inbetald ränta kan tas av KF för fortsatt reglering av skulder...

Ps. jag åberopar än en gång...var finns en "OGILLA" knapp till hemska inlägg... :D

Nja, nu hoppar Du över ett steg... Just här och nu direkt efter inledande, så publiceras Ditt namn i PoIT och där kollar alla lånebolag, institut och inkasso bolag. Det är NU som alla Dina borgenärer skall inkomma med Dina skulder, räntesatser, datum då lån togs, etc och först därefter får SKUSAN hela bilden framför sig av just Ditt "case". Därefter sätts en betalningsplan upp och den skickas först ut till Dig för Ditt godkännande och därefter ut till borgenärerna. Borgenärerna har då 3 veckor på sig att inkomma med synpunkter/invändningar för eller emot Din skuldsanering.
Oftast godkänner borgenärerna detta, men jag har hört att just inkasso företaget LINDORFF sätter i system att reglerätt motarbeta skuldsaneringar. Då kan handläggningen eventuellt ta lite längre eftersom dels ska Du ges möjlighet att bemöta deras "kritik" eller så behöver ärendet upp till KF:s egna jurister för vidare handläggning...
Dock så ska Du veta att det är alltid SKUSAN som har det sista ordet vad än borgenärerna grymtar om !!

Ps. vad Du kommer få hem i brevlådan de närmaste dagarna är en PRELIMINÄR betalplan... Detta enkom då SKUSAN inte har hela Ditt case framför sig... Det har dom först när alla borgenärer har inkommit med sina fordringar på Dig och först då kan den definitiva betalplanen upprättas... :)

Visst ja, glömde poit. Hur lång tid har de på sig där? Jag var helt ärlig med henne att jag har purfärska lån som var sista försöket att reda själv i det. Jag har ett hos Lindorff på typ 20-40k, kommer inte ihåg exakt.

Visst ja, glömde poit. Hur lång tid har de på sig där? Jag var helt ärlig med henne att jag har purfärska lån som var sista försöket att reda själv i det. Jag har ett hos Lindorff på typ 20-40k, kommer inte ihåg exakt.

Dom har en månad på sig att inkomma med sina fordringar från det datum det publiceras på PoIT.
Don't worry...jag tror att de flesta har fordringar som ligger hos Lindorff...och det brukar likväl gå vägen... Kan bara i enstaka fall ta lite längre tid att upprätta beslutet... :)

I månadskiftet februari/mars...

Jag tycker det är helt sinnessjukt.
Detta jävla byråkratiska, långsamma, inskränkta, fyrkantiga,begränsade myndighetsland är emellanåt helt bisarrt.
Jag har full förståelse att det kan ta sin beskärda tid att få tag på folk,skicka snigelpost, kalkylera och fundera. Men att det ska ta ett år att komma till stånd med ett beslut eller ens 3 månader+ är för mig 2018 under all jävla kritik. Men vad kan man förvänta sig i ett land som mer går mot ett U-land än ett modernt,teknologiskt I-land.

Med tanke på vilka pengar som går igenom KFM årligen och med tanke på alla avgifter som tillkommer så är det uselt att Skatteverket,Radiotjänsten,Transportstyrelsen och alla andra har möjlighet till E-signering, E-legitimation, moderna IT-plattformer där du enkelt kan få överblick,ändra,justera,betala så sitter KFM där med en hemsida ifrån 90-talet där all kontakt med dom sköts via snigelpost.

Mitt rättelseärende (som visserligen las ner) tog för fan flera månader tack vare att dom i Visby jobbar 7 timmar i veckan och inte ens har en egen E-post avdelning. Otroligt.

Sveriges långsammaste och gråaste myndighet utan tvekan. Däremot så har min kontakt med personer på myndigheten i fråga alltid hållt oerhört hög klass. Mycket kompetenta och trevliga individer som jobbar där, det är inte dom det är fel på utan myndigheten i sig.

Dom har en månad på sig att inkomma med sina fordringar från det datum det publiceras på PoIT.
Don't worry...jag tror att de flesta har fordringar som ligger hos Lindorff...och det brukar likväl gå vägen... Kan bara i enstaka fall ta lite längre tid att upprätta beslutet... :)

Det som oroar mig är att risken för avslag pga nya skulder. Sa som det var till handläggaren och hon menade det viktiga var att det fanns en tydlig brytpunkt. Berättade att det är totalt slut. Har en ”sponsor”, jobbat mycket med mindfulness och pratat om ekonomin i psykoterapin jag går i.

Det som oroar mig är att risken för avslag pga nya skulder. Sa som det var till handläggaren och hon menade det viktiga var att det fanns en tydlig brytpunkt. Berättade att det är totalt slut. Har en ”sponsor”, jobbat mycket med mindfulness och pratat om ekonomin i psykoterapin jag går i.

Mmm...de e tydligen ord dom använder sig av, för om inte jag missminner mig helt, så var det ”Bridget” här som skrev häromveckan att dom hade gett hen avslag och använde just orden att dom ville kunna se en ”tydlig brytpunkt” på att lån ej togs längre...
Jag tror dock ej att Du behöver vara orolig... Du har mig veterligen varit transparent rakt igenom... :)

Försöker vara öppen och tydlig i alla fall. Vad är tydlig brytpunkt? Att man inte tagit, sökt eller tänkt lån? Sen datum x? Så är det för mig i alla fall sen får jag se om det räcker.

Jag tycker det är helt sinnessjukt.
Detta jävla byråkratiska, långsamma, inskränkta, fyrkantiga,begränsade myndighetsland är emellanåt helt bisarrt.
Jag har full förståelse att det kan ta sin beskärda tid att få tag på folk,skicka snigelpost, kalkylera och fundera. Men att det ska ta ett år att komma till stånd med ett beslut eller ens 3 månader+ är för mig 2018 under all jävla kritik. Men vad kan man förvänta sig i ett land som mer går mot ett U-land än ett modernt,teknologiskt I-land.

Med tanke på vilka pengar som går igenom KFM årligen och med tanke på alla avgifter som tillkommer så är det uselt att Skatteverket,Radiotjänsten,Transportstyrelsen och alla andra har möjlighet till E-signering, E-legitimation, moderna IT-plattformer där du enkelt kan få överblick,ändra,justera,betala så sitter KFM där med en hemsida ifrån 90-talet där all kontakt med dom sköts via snigelpost.

Mitt rättelseärende (som visserligen las ner) tog för fan flera månader tack vare att dom i Visby jobbar 7 timmar i veckan och inte ens har en egen E-post avdelning. Otroligt.

Sveriges långsammaste och gråaste myndighet utan tvekan. Däremot så har min kontakt med personer på myndigheten i fråga alltid hållt oerhört hög klass. Mycket kompetenta och trevliga individer som jobbar där, det är inte dom det är fel på utan myndigheten i sig.

Och inte kan KFM använda sig av Kivra eller Min Myndighetspost fastän de är anslutna dit..
Speciellt när de annars använder sig av Postnord för att dela ut posten vilket obönhörligen förr eller senare gör att min post kommer i grannens brevlåda med deras självlysande logga.
Om inte annat kunde myndigheterna använda sig av Bring som verkar kunna sortera posten rätt på terminalen, om de nu måste använda sig av snigelpost!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp