- Meddelanden
- 6 110
- Mottagna reaktioner
- 6 398
- Poäng
- 3 937
Ja att få räntan sänkt hos fordringsägarna har varit helt omöjligt, har bett och bönat samtliga före och under löneutmätningen, samt innan jag sökte skuldsaneringen. Ska bli intressant och se om KFM gör någon nedskrivning alls av skulderna, tror inte det, men om så vore så skulle det vara ett långt finger åt fordringsägarna. Hittills genom löneutmätning har jag betalt 775 tkr. Skulden har varit som högst drygt 1 Mkr och är nu nere på 972 tkr... Jag försöker genom ett Excelark beräkna skulderna varje vecka, nu när de flesta är verkställda, men det är svårt att följa, ser ungefär att totalskulden minskar med 3 tkr/månad. Tänkte att jag skulle mata in alla siffror och räntor i en kalkylator, men har inte kommit så långt, samt att det obehagligt nog finns en skuld på 40 tkr som inte är verkställd hos KFM som tickar ränta 30% per år. Skuldsanering är ett sätt att få bukt med denna typ av skulder som ligger utanför KFM, så att det blir en ände på detta och att man kan bli skuldfri...
Jo, vi har ventilerat detta tidigare och jag blir bara helt matt av denna absurda verklighet... Du har på 2½ år betalt 775tkr...men skulden har likväl aldrig varit över 1 mille och då antar jag att Du enkom åberopar kapitalbeloppet? Nu är skulden nere på 975tkr... efter 2½ år med löneutmätning...
GOD NATT !!!