Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok har blandade skulder o jag klarar inte av det längre helt enkelt, har kämpat i flera år redan och hamnat i lånekarusellen tyvärr.
Är dock så paranoid vad folk ska tycka då jag bor på liten ort där alla lägger näsan i blöt typ

Ok har blandade skulder o jag klarar inte av det längre helt enkelt, har kämpat i flera år redan och hamnat i lånekarusellen tyvärr.
Är dock så paranoid vad folk ska tycka då jag bor på liten ort där alla lägger näsan i blöt typ
Det är inte något som gemene man får reda på såvida de inte läser Poit men det är nog inte så vanligt såvida man själv inte är i samma situation.

Vi bor också i ett litet samhälle.
Hade namnet i POIT Juli -20, och än så länge har ingen sagt något (ta i trä!).
Tror inte att det är något privatpersoner normalt sitter och sträckläser till vardags... ;)

Det låter ju bra. Sen är jag orolig för hembesök , inte gör att det finns nåt direkt att hämta utan att grann tanten står i fönstret o glor.
Sambon äger huset så det kan dom inte ta iaf

Det låter ju bra. Sen är jag orolig för hembesök , inte gör att det finns nåt direkt att hämta utan att grann tanten står i fönstret o glor.
Sambon äger huset så det kan dom inte ta iaf
Personligen har jag inte haft hembesök av KFM mer än precis i början av löneutmätningen (ca 11 år sedan).
Under hela skuldsaneringsprocessen har det hela skötts helt via ett-par brev, några telefonsamtal och enstaka e-mail.

Nu har det gått ända sen 10 oktober 2020 sedan sambon fick beslut om inledande, utan att han fått något förslag. Det var några borgenärer som inte hade skickat in sina krav som vi fick vänta in tydligen. Nu fick sambon detta svar på frågan om när beslut kan tas:

Ditt ärende är nu i fasen där ett förslag om skuldsanering ska upprättas. Förslaget kommer skickas till dig per post och du kommer behöva ringa upp mig och godkänna förslaget alt. lämna synpunkter. Efter det kommer förslaget skickas ut på delgivning till borgenärerna som även dem kommer få tillfälle att lämna synpunkter och/eller godkänna förslaget under en period om några veckor. Om samtliga borgenärer inte har någon invändning kan ett slutligt beslut om skuldsanering fattas därefter. Det är därmed svårt att ange exakt tid när ett eventuellt slutligt beslut om skuldsanering kan fattas.

Enligt era erfarenheter, hur ofta är det en skuldsanering avslås i detta läge?

Det är inte något som gemene man får reda på såvida de inte läser Poit men det är nog inte så vanligt såvida man själv inte är i samma situation.
Precis!
Jag lyckades få reda på att en person jag kände lite löst fick skuldsanering pga att jag spanade i poit.

Precis!
Jag lyckades få reda på att en person jag kände lite löst fick skuldsanering pga att jag spanade i poit.
Jag har sett flera jag känner under min process varav en ganska nära vän.
Jag hade ingen aning om att hon hade skulder osv. Jag skrev till henne och hon blev så glad att ha någon att dela det med.

Ja det är så tufft, man känner sig kriminell. Jag ska ringa kommunen imorgon o be om hjälp hos rådgivare.
Jag har ju inte kommit så långt än, har skulder hos inkasso och 2 st på väg till KFM som det inte är utslag på eller så. Jag vet inte om ja bara ska släppa allt , svårt o prioritera vilka jag ska betala på osv varje månad .
Jag har bara 75% tjänst, jag vill ha mer men det finns inga heltider lediga. Dock kan man ta extra ibland och jag söker aktivt ett extra jobb utöver min tjänst.
Läste nånstans att man inte kunde få skuldsanering om man inte hade heltid?
Ja vill ju ha det men får inte?

Pratat med min handläggare idag och beslutet är nu fattat, jag har fått skuldsanering!! :faceheart: Är nästan lite smått överdrivet lycklig men så många år jag kämpat... Äntligen har jag en mållinje att passera!!! :folded:

För er som undrar:
Skickade in ansökan 1 september. Inledande 23 november. Godkände betalplan 2 februari. Idag (10 mars) fick jag veta att beslut är taget! :face3hearts:

Har dock en fråga i samma veva, nu bör ju min återbäring vara öronmärkt för mig va? Hen sa att mina gäldenärer har 3 veckor på sig att överklaga men hen tyckte det skulle te sig oerhört märkligt att någon skulle överklaga då ingen av dem haft några motsättningar mot att beslutet skulle tas.

Inatt kommer jag sova gott!! :vinnare:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp