Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Intressant och lite sorgligt oxå... :( Hade Ni någon form av missbruksproblem i botten el va de konsumtion enbart?
Hade ni löneutmätning i hela 6 år innan ni sökte skuldsanering? Hur orkade ni så länge innan Ni sökte skusan?

Inget missbruk men psykisk ohälsa och en lång rad med olyckliga företeelser och livskriser som kom på varann och då blev det som det blev. Tror det började med konsumtionsskulder som sen inte kunde betalas pga havererad ekonomi osv osv.
Ja, 6 år. Trodde väl att vi inte kunde få skuldsanering pga att vi inte skulle klassa in på att det var skäligt eller vad det heter. Alltså vi trodde skusan skulle tycka att vi skulle skylla oss själva. Trodde jag skulle få leva med utmätning hela livet. Men läste sen massa här och på andra forum och fattade sen att man kanske kunde klassa in ändå.

Dessutom... så hade jag länge huvudet i sanden och trodde att mina skulder kanske ”bara” låg på ca 300 och då kan man ju betala.. Fatta känslan när jag kollade alla papper och ringde alla inkasso och såg att det var 1,5 mille

Dessutom... så hade jag länge huvudet i sanden och trodde att mina skulder kanske ”bara” låg på ca 300 och då kan man ju betala.. Fatta känslan när jag kollade alla papper och ringde alla inkasso och såg att det var 1,5 mille

Wow! Ja applåderar Er verkligen för att Ni mäktade med alla de åren med löneutmätning och nu ett antal år med Skuldsanering.
(Men) Tänker skulderna var väll egentligen inte såååå höga i grunden? De e väll räntorna som har tickat på & gjort totalen sååå hög :(

Wow! Ja applåderar Er verkligen för att Ni mäktade med alla de åren med löneutmätning och nu ett antal år med Skuldsanering.
(Men) Tänker skulderna var väll egentligen inte såååå höga i grunden? De e väll räntorna som har tickat på & gjort totalen sååå hög :(

Man har väl inget val än att mäkta med antar jag! Fly utomlands känns lite overkill och ta livet av sig, nä, vi har barn
Grundkapitalet är ca 600 för mig. Så 900 i räntor! Fräscht!

Man har väl inget val än att mäkta med antar jag! Fly utomlands känns lite overkill och ta livet av sig, nä, vi har barn
Grundkapitalet är ca 600 för mig. Så 900 i räntor! Fräscht!

Helt jäkla unfuckin’believable !!! :( Hur i helsicke rent ut sagt kan de få lov att ticka på, på detta sätt & då hade OXÅ utmätning och ändå ökade lånen med 900tkr bara i räntekostnader...
Asså, ja blev sjukt matt nu :( Har själv skulder på ca 800tkr och vågar inte ens tänka på vad dessa skulder kan öka pga räntorna :(

Helt jäkla unfuckin’believable !!! :( Hur i helsicke rent ut sagt kan de få lov att ticka på, på detta sätt & då hade OXÅ utmätning och ändå ökade lånen med 900tkr bara i räntekostnader...
Asså, ja blev sjukt matt nu :( Har själv skulder på ca 800tkr och vågar inte ens tänka på vad dessa skulder kan öka pga räntorna :(

Ja det är äckligt... en jävla dammsugare eller nåt 2005 som då kostade 3000 spänn ligger idag på 26000. Varför betalade jag inte??? Bara 3000 ju???

Caroline, har Du skulder som ännu inte har skickats vidare till KF?
Varför e de så?
Vissa tar väl längre tid på sig än andra med att skicka till kfm. Sen fick jag nåt brev från (minns nu inte vilket) där de inte skickar vidare ärendet pga att det inte fanns utrymme i utmätningen?! Detta fattade jag aldrig riktigt, men antar att det är för lite pengar som kommer in då..

Ofta tar borgenären en UC mm för att se att det är lönt att skicka till KFM. Ibland ser de att det är lönlöst och då låter de det va och skickar femtielva förslag på uppgörelser, erbjudanden etc en gång i månaden tills de tar en UC igen.
Jag upplever att det bara är de riktigt stora skulderna eller särskilt giriga inkasso som alltid hamnat hos kfm.

Ofta tar borgenären en UC mm för att se att det är lönt att skicka till KFM. Ibland ser de att det är lönlöst och då låter de det va och skickar femtielva förslag på uppgörelser, erbjudanden etc en gång i månaden tills de tar en UC igen.
Jag upplever att det bara är de riktigt stora skulderna eller särskilt giriga inkasso som alltid hamnat hos kfm.

Tänker du att dom tar UC för att se vad man tjänar och därigenom bedömer om de e värt att skicka till KF?
Jag menar att jag som tjänar 40tkr samt årlig bonus och semesterersättning om 10tkr och har därför nästan 550tkr i årsinkomst på min UC...då går dom ”all in” och skickar in skulderna till KF eller även då några skulder är ”små”?!

Är detta något Du känner igen oxå @Lasseman ?!

Tänker du att dom tar UC för att se vad man tjänar och därigenom bedömer om de e värt att skicka till KF?
Jag menar att jag som tjänar 40tkr samt årlig bonus och semesterersättning om 10tkr och har därför nästan 550tkr i årsinkomst på min UC...då går dom ”all in” och skickar in skulderna till KF eller även då några skulder är ”små”?!

Är detta något Du känner igen oxå @Lasseman ?!

Precis, eller om dom som i mitt fall ser att jag redan har 700k hos KFM, utmätningsförsök, inga egendomar etc etc trots hög inkomst, 50 betalningsanmärkningar mm, då skiter dom i det. Ibland.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp