Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Undrar hur det funkar när man fått inledande från att ha haft löneutmätning. Inledande kom i början av månaden (runt 8 okt) men första inbetalning ska ske sista november. Utmätning på lönen skedde som vanligt nu 25 oktober, alltså efter inledande. Är det så det brukar funka, att de drar en månad till trots inledande?

Nej du kommer få tillbaka pengarna från kronofogden och dom kan du lägga i madrassen inför sämre tider. :)

Själv stör jag mig på folk som säger editera, istället för redigera. Hörde det senast igår under en intervju... Gillar inte när man för sig med svengelska ord.
Ja du, det finns många ord i svenska språket som härrörs från italienska, grekiska, latin, tyska, engelska, romani o s v, så ingen idé att störa sej. Jag är van sedan länge, de äldre ute vid Bohuskusten pratar en blandning av allt möjligt med mycket låneord eftersom de varit till sjöss och tagit med sej språkbruk och namn hem. Skojigt dock att ordet window härstammar från flera nordiska varianter som vindöga, vindue o s v. Vårt ord fönster kan sägs härstamma från lågtyskans vinster eller nederländskans venster eller från italienska... ja ibland vet man inte vad som kom först hönan eller ägget ;)

Ni som fått beviljad skuldsanering:
Hur blev ni meddelade detta?
Bara ett brev (samtal?) eller mer formellt ett "avtal" som skulle signeras och skickas tillbaka?
(Inledande var ju typ "avtal" som meddelades tillbaka, muntligt)

Bara ett brev (samtal?) eller mer formellt ett "avtal" som skulle signeras och skickas tillbaka?

Ett brev.

Jag hade personlig kontakt på kf från ansökan till det blev beviljat så både besked på telefon och brev.

Samtal och Poit.

Undrar då jag kommer att vara otillgänglig i perioder (upp till en vecka i stöten) pga resor, tentor och certifieringar i tjänsten närmaste veckorna.
(passar på då vi har lite av stiltje på kontoret pga rådande situation och vi fick ett paketpris för allt)
Vill helst inte missa svarsfönstret (om det nu finns ett sådant) men kan inte välja bort utbildningarna heller.
Enligt skusan handläggaren bör inte "domen" vara långt borta.

Undrar då jag kommer att vara otillgänglig i perioder (upp till en vecka i stöten) pga resor, tentor och certifieringar i tjänsten närmaste veckorna.
(passar på då vi har lite av stiltje på kontoret pga rådande situation och vi fick ett paketpris för allt)
Vill helst inte missa svarsfönstret (om det nu finns ett sådant) men kan inte välja bort utbildningarna heller.
Enligt skusan handläggaren bör inte "domen" vara långt borta.

Jag fick som sagt bara ett brev om att det var beviljat med betalningsplanen, behövde inte återkoppla. Sen stod mitt namn i poit.

Fick ju min skuldsanering avbruten och nu har det vunnit laga kraft. När jag nu loggar in och tittar under mina skulder så finns en med där helt ny från 30/10 från intrum. Jag har inte fått något brev med delgivning eller något från dom utan den skulden har bara kommit in där. Får dom göra så? Har fått delgivningskvitton från andra skulder men dessa verkar gå förbi allting :-/
Någon som varit med om liknande eller vet om det får gå till så utan att man får en chans att se över kravet och svara innan?

Finns inget krav på överskott på 200k vid utmätning av fastighet. Däremot kan skuldsanering godkännas om man man har ett förväntat nettoöverskott om 200k

Krav och krav vet jag inte men så stod det i vårt beslut i alla fall så inget jag tar i luften bara.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp