- Meddelanden
- 31 503
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Vad menas?
Nytilkommen skuldsättning/lån inte utesluter skuldsanering skulle det stå
Vad menas?
Nytilkommen skuldsättning/lån inte utesluter skuldsanering skulle det stå
Ok det är ingen lag men det är inget som ska avfärda en skuldsanering då.
Löste du hela lån med dom nya? Jag har också nån månad innan ansökan men jag har använt nya lånen till att betala månadsbetalningen på alla lånen i några månader.. hur ska man redovisa något sådant om man blir frågad?Jag hade nya lån tagna några månader före min ansökan och fick godkänt. Fick redovisa att lån var tagna för att betala andra lån.
Nej, bättre att överklaga direkt! Det går snabbare.
Löste du hela lån med dom nya? Jag har också nån månad innan ansökan men jag har använt nya lånen till att betala månadsbetalningen på alla lånen i några månader.. hur ska man redovisa något sådant om man blir frågad?
@PALLEpaul
Alltså förlåt för eventuellt klumpigt inlägg.
Nästan ALLA som söker skuldsanering har hamnat i sin situation pga mängder av händelser i deras liv som lett dom in på en sämre väg. Alla har bagage, vissa mer och vissa mindre. Att hänvisa sin skuldsättning till sitt mående kan nog dom flesta göra av förklarliga skäl, men att säga att det är den enda räddningen för en människas liv? Det har jag lite svårt att förstå.
Varför skulle ditt liv vara slut utan en skuldsanering, just NU? Du kan få den beviljad senare. Det enda du verkade falla på var att skuldsättningen var för ny och det är ju betydligt lättare att åtgärda än om skäligheten inte bedömdes tillräcklig. Vänta ett år och sök igen, det är ju inte alls kört!
Rent krasst lever man under nästan samma förutsättningar när man har utmätning som när man har skuldsanering (förutom betalningsfria månader, buffert och ett slutdatum).
Även om skuldsättningen i sig innebär begränsningar så är ju en skuldsanering inte den definitiva lösningen på en människas alla problem utan mest en lösning på det ekonomiska planet.