Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hm.. det lät lite knepigt. Har ni papper på hur ni gjorde upp den affären sinsemellan? Jag antar att om den står i ditt namn så kommer den se ut som din och då kan den utmätas. Behövs bilen för jobb? Fast det låter som en dyr bil?

Inför en sanering ser det ju inte bra ut om du äger en bil som är värd en del pengar och du inte har sålt den för att betala på skulderna. :thinking:

Brist på bostäder såklart och jag har högre lön. Deklarerar ungefär en halv mille.
Inga bevis alls plus att jag mr ljugarn slash supertrixarn hållt detta hemligt genom 2 barnafödslar. Ljuga är nog min nya specialite. Det är en 3 år gammal tysk bil

Men det spelar ingen roll om det är en dyr bil. Hon har inga lån alls och köpte denna för våra barn. Kunde varit en dyr Lambo, det är hennes som hon betalat för och jag ska inte dra ner henne i skiten mer än jag redan gör och kommer göra

Brist på bostäder såklart och jag har högre lön. Deklarerar ungefär en halv mille.
Inga bevis alls plus att jag mr ljugarn slash supertrixarn hållt detta hemligt genom 2 barnafödslar. Ljuga är nog min nya specialite. Det är en 3 år gammal tysk bil

Jag skulle råda dig att berätta allt för din sambo, det kommer inte gå annars. Se det som att lögnerna dog med spelandet som nu är förbi. Var ärlig, börja om, gör rätt.

Du kan gå in på kronofogdens hemsida och fylla i inkomster, utgifter osv för er båda för att se hur mycket du kommer få behålla om det blir löneutmätning.

Jag är ensamstående och då brukar det vara hyra + normalbelopp 5000kr plus eventuella resekostnader till jobbet.

Det är bara om ens partner tjänar mer som den eventuellt får betala mer i hushållet.

Men det spelar ingen roll om det är en dyr bil. Hon har inga lån alls och köpte denna för våra barn. Kunde varit en dyr Lambo, det är hennes som hon betalat för och jag ska inte dra ner henne i skiten mer än jag redan gör och kommer göra

Jag tänkte enbart utifrån vad kronofogden kommer tänka om bilen och i deras ögon spelar priset på bilen roll. Att den står på dig är nog ett problem, om du skriver över den på henne kommer det också vara ett problem.

Jag tror att den biten hon kommer ha svårast för är nog oärligheten inte de praktiska sakerna eller för den delen pengarna. Att inte vara ärlig är ett större svek, vet av egen erfarenhet.

Du gör henne ingen tjänst genom att fortsätta följa allt hur du nu än väljer att gå tillväga. Oavsett om du håller dig flytande med skulder eller om du släpper allt till utmätning, hon behöver få veta vilken situation du befinner dig i.

En fråga, varför slutade du spela?

Jag tänkte enbart utifrån vad kronofogden kommer tänka om bilen och i deras ögon spelar priset på bilen roll. Att den står på dig är nog ett problem, om du skriver över den på henne kommer det också vara ett problem.

Jag tror att den biten hon kommer ha svårast för är nog oärligheten inte de praktiska sakerna eller för den delen pengarna. Att inte vara ärlig är ett större svek, vet av egen erfarenhet.

Du gör henne ingen tjänst genom att fortsätta följa allt hur du nu än väljer att gå tillväga. Oavsett om du håller dig flytande med skulder eller om du släpper allt till utmätning, hon behöver få veta vilken situation du befinner dig i.

En fråga, varför slutade du spela?

Jag slutade spela när sambon frågade om det kunde vara aktuellt med hus till barnen med trädgård dom kunde springa runt i..... vad ska man säga

Och började efter det ifrågasätta vad jag gör för nytta i livet egentligen och att det måste få ett slut. Inte livet, spelandet alltså

Finns inget bra sätt att säga hur illa det är. Hon vet att jag spelar lite lite men kan ju inte direkt säga att jag låtsas som allt går så bra men är på g till fogden PRANKED :) funkar ej

Jag slutade spela när sambon frågade om det kunde vara aktuellt med hus till barnen med trädgård dom kunde springa runt i..... vad ska man säga

Det är bra att du vill sluta spela för din familj, men om du ska klara att sluta så måste du göra det för fil egen skull också.

sen måste du berätta oavsett hur svårt det än är. Det kommer bli en lättad. Har du svårt för att uttrycka dig face 2 face så skriv ett meddelande eller ring och berätta det. Jag berättade för för min kille någon vecka innan jag och ha skulle flytta ihop. Han tog det jätte bra men krävde krav på mig att jag måste söka hjälp för mitt spelande vilket jag har gjort nu och skulle rekommendera att du också gör. För man klarar det inte själv, har förälskat många gånger utan att lyckas.

Inte för att låta hård men om du inte berättar allt för henne hur de ligger till och att du behöver gå mot skuldsanering pga spel osv, om du inte berättar detta så kommer det bara bli värre och allt kommer bli ohållbart

Finns inget bra sätt att säga hur illa det är. Hon vet att jag spelar lite lite men kan ju inte direkt säga att jag låtsas som allt går så bra men är på g till fogden PRANKED :) funkar ej

Nej det finns inget bra sätt att säga det på, därför ska man bara säga det. Låt det bära eller brista, jag tror inte du vill leva med din sambo i en sån lögn. Sen brukar ju saker komma fram förr eller senare på de mest udda sätt och då lovar jag att det kommer vara en lättnad att ha vitt mjöl i påsen snarare än att bli påkommen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp