Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsaneringsfrågor

Du ska skriva ner allt som har med din skuldsituation att göra och även ditt mående och oro. brukar bli ett par sidor. Lycka till!
Jag har börjat på brevet men svårast att veta hur jag ska inleda. Kommer bli lååångt! Har en viss tendens att bli väldigt personlig gällande känslor, och tänkte att det kanske var en nackdel, att de bara vill ha ren fakta kring skuldernas uppkomst, men då är det bara att att fortsätta skriva på då :)

Du ska skriva ner allt som har med din skuldsituation att göra och även ditt mående och oro. brukar bli ett par sidor. Lycka till!
Nu har jag nästan skrivit klart, ska justera lite bara. Det blev 3,5 sidor :-O. Har skrivit om hur och varför det började/eskalerade (nu när jag verkligen har behövt fundera så startade allt långt tidigare än vad jag egentligen trott), mina år som skuldsatt, min stress och oro, mina framtida mål och drömmar. Känns som det är ett väldigt långt brev, orkar de läsa verkligen..?

Nu har jag nästan skrivit klart, ska justera lite bara. Det blev 3,5 sidor :-O. Har skrivit om hur och varför det började/eskalerade (nu när jag verkligen har behövt fundera så startade allt långt tidigare än vad jag egentligen trott), mina år som skuldsatt, min stress och oro, mina framtida mål och drömmar. Känns som det är ett väldigt långt brev, orkar de läsa verkligen..?
Det kommer de att göra eftersom det har betydelse för utredningen, sen skriver de en liten, inte i detaljer, sammanfattning i kommande beslut

Det kommer de att göra eftersom det har betydelse för utredningen, sen skriver de en liten, inte i detaljer, sammanfattning i kommande beslut
Okej, tack! Sitter o läser och glor på brevet och undrar om jag ska skriva annorlunda, skitsvårt detta ju! Har skrivit väldigt detaljerat om hur händelse efter händelse sakta men säkert började rasera hela min ekonomi. Men jag är rädd att orsakerna inte är de "rätta", för jag jag inte haft nåt missbruk, eller nåt företag som stupat . Fortsätter fila lite ;-)

Okej, tack! Sitter o läser och glor på brevet och undrar om jag ska skriva annorlunda, skitsvårt detta ju! Har skrivit väldigt detaljerat om hur händelse efter händelse sakta men säkert började rasera hela min ekonomi. Men jag är rädd att orsakerna inte är de "rätta", för jag jag inte haft nåt missbruk, eller nåt företag som stupat . Fortsätter fila lite ;-)
Kan ju också vara skilsmässa, sjukdom eller hastigt lägre inkomst etc. Jag kompletterade saker jag missat i efterhand genom att mejla till dem, om du skulle komma på nåt mer så går det alltid att få med det senare :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp