Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsaneringsansökan

Hej. Jag har skickat iväg en ansökan om skuldsanering i panik tänkte inte längre än så. Alla skulder har inte registrerats än endast 698.000 kommer ha runt 1.1 miljoner i skuld. Senaste tagna kredit är väl runt september. Tror ni ens jag har en chans? Har 3 barn. Vill skicka ett personligt brev. Skulderna uppkommit via spel och konsumtion.

Hej. Jag har skickat iväg en ansökan om skuldsanering i panik tänkte inte längre än så. Alla skulder har inte registrerats än endast 698.000 kommer ha runt 1.1 miljoner i skuld. Senaste tagna kredit är väl runt september. Tror ni ens jag har en chans? Har 3 barn. Vill skicka ett personligt brev. Skulderna uppkommit via spel och konsumtion.
Rent spontant. Nej det går nog inte. Speciellt inte om du tog lån i September. De kollar ju ofta vad man gjort för att bli skuldfri dessutom.

Och varför har du inte väntat in alla skulder?

Tyvärr kan ingen här säga nått om dina chanser. Det är så många parametrar som tas med kring ett beslut.
Några saker:
*Spelfrihet
*Ej nytagna lån
*Du ska ha gjort allt du kan själv för att förbättra din situation.
*Kvalificerad insolvent, dvs inte kunna betala din skulder inom 12-15 år.

Ang personligt brev så tror jag du kan maila det när du fått bekräftelse på din ansökan. På min tid skrev man det direkt då man gjorde ansökan.
Skulderna behöver inte vara hos kfm.för att ansöka o få sanering beviljad.

Tyvärr kan ingen här säga nått om dina chanser. Det är så många parametrar som tas med kring ett beslut.
Några saker:
*Spelfrihet
*Ej nytagna lån

Ang personligt brev så tror jag du kan maila det när du fått bekräftelse på din ansökan. På min tid skrev man det direkt då man gjorde ansökan.
Jag fick bekräftelse idag på kivra. Vart skickar jag brevet? Sorteras det ut i samband med ansökan eller hur funkar det?

Några saker:
*Spelfrihet
*Ej nytagna lån

Men en handläggare ringer ju upp en och går igenom allt sånt här. Ett personligt brev behövs väl inte då?

Vad menar du med att alla skulder inte registrerats?

Är det nya lån du tagit alltså?

Men en handläggare ringer ju upp en och går igenom allt sånt här. Ett personligt brev behövs väl inte då?
Ja handläggare ringer upp för att bekräfta att allt stämmer enl ansökan.
2016 fanns möjlighet att via webben o i direkt anslutning till ansökan även bifoga personligt brev. Det gjorde både jag o maken. Mkt för att det är inte säkert man kommer ihåg allt man vill säga vid samtalet. Och för många är det kanske lättare uttrycka sej skriftligt.

Ja handläggare ringer upp för att bekräfta att allt stämmer enl ansökan.
2016 fanns möjlighet att via webben o i direkt anslutning till ansökan även bifoga personligt brev. Det gjorde både jag o maken. Mkt för att det är inte säkert man kommer ihåg allt man vill säga vid samtalet. Och för många är det kanske lättare uttrycka sej skriftligt.
Jag gick igenom hela min livs historia vid det samtalet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp