Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsaneringsansökan hjälp!

Hej, vart kan man vända sig för att få hjälp med att få in en ansökan för skuldsanering? jag har varit hos min kommuns skuldrådgivare men hon är totalt värdelös, hon drar ut på det och varje möte är 1 månad mellan, plus att jag måste gå tidigare från jobb för att gå på dessa möten..
Tiden bara går till spillo.
Har även en bekant som gick till samma person som upplevde exakt samma och slutade gå dit.
Snälla tips :(

Hej, vart kan man vända sig för att få hjälp med att få in en ansökan för skuldsanering? jag har varit hos min kommuns skuldrådgivare men hon är totalt värdelös, hon drar ut på det och varje möte är 1 månad mellan, plus att jag måste gå tidigare från jobb för att gå på dessa möten..
Har även en bekant som gick till samma person som upplevde exakt samma och slutade gå dit.
Har du koll på dina skulder är det inte så svårt att fixa själv.

Om du har skulder som ligger verkställda hos KFM så kommer dessa automatiskt med om du gör en elektronisk ansökan. Skulle man inte få med alla skulder vid ansökan så går det bra ändå, KFM annonserar i POIT. Givetvis ska man göra så gott man kan.

Byt handläggare.
Min handläggare på SKUSAN tyckte det var nyttigt att jag gick till skurådgivare hos kommun. Hon såg det som positivt för deras handling av ärendet mitt.
Olika för alla men..

Hållet med föregående talare. I min kommun finns tre rådgivare, jag först till en av dom och kände att jag inte fick rätt hjälp eller känsla. Bytte till en annan och det kändes betydligt bättre.

Hållet med föregående talare. I min kommun finns tre rådgivare, jag först till en av dom och kände att jag inte fick rätt hjälp eller känsla. Bytte till en annan och det kändes betydligt bättre.

Dessutom hade min rådgivare haft med många olika skuldsaneringar att ha göra med.. så när vi skrev "personliga brevet" så vart det super kort, .. tydligt men kort. Det uppskattades och när förslaget kom så stod typ sammanfattningen med därav. Igen, alla skuldsaneringar behandlas olika, i mitt fall fick jag en handläggare som var super ödmjuk.. kunde ringa när som, de var inga problem. Hen såg det som att jag var "hjälpsam i ärendet " ..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp