Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsaneringsansökan & betalningsplan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har ansökt om skuldsanering och läste på KF:s hemsida att vid ett inledande skulle utmätning upphöra & man skulle sluta betala på eventuella skulder.
Jag har en betalningsplan som jag följt sen jag upprättade den, för att jag fick ett så bra erbjudande. Gör jag fel som fortsätter betala på det fram tills dess att jag får ett beslut? Eller ska jag avsluta det? Kommer man se det som att jag gynnat dom? Detta är en skuld hos inkasso, inte KF.

Du ska sluta betala... Men det är när ett beslut om inledande kommit.. inte bara för att du ansökt. Du ska betala fram till ett eventuellt inledandebeslut

Tack :) Då fortsätter jag med det!

Det är enligt fogdens sida bra lång tid att få sin ansökan behandlad också.. upp till ett år innan allt är klart..

Ja jag har förstått det, dryg väntan kommer det att bli, men hoppas det kommer vara värt det :) Du kanske skulle kunna svara på en annan fråga, om man har ett lån med en person som borgensman & denne nu valt att själv lösa lånet innan allt är klart & bestämt att jag inte kommer vara skyldig henne nåt för det....kan detta vara något negativt för mig?

Ja jag har förstått det, dryg väntan kommer det att bli, men hoppas det kommer vara värt det :) Du kanske skulle kunna svara på en annan fråga, om man har ett lån med en person som borgensman & denne nu valt att själv lösa lånet innan allt är klart & bestämt att jag inte kommer vara skyldig henne nåt för det....kan detta vara något negativt för mig?

Det skulle kunna vara ett missgynnande av övriga borgenärer, det kan i sig vara ett bekymmer, men jag är inte säker på att det kvalar in som det.. Magkänsla säger att det är inte kvalar in.

Då hoppas jag att din magkänsla är rätt :) Tack för dina svar!

Jag har ansökt om skuldsanering och läste på KF:s hemsida att vid ett inledande skulle utmätning upphöra & man skulle sluta betala på eventuella skulder.
Jag har en betalningsplan som jag följt sen jag upprättade den, för att jag fick ett så bra erbjudande. Gör jag fel som fortsätter betala på det fram tills dess att jag får ett beslut? Eller ska jag avsluta det? Kommer man se det som att jag gynnat dom? Detta är en skuld hos inkasso, inte KF.

Hej
Du måsta fortsätta betala tills beslutet kommer och just nu är det ca 7 månader innan man får beslut och gör du inte det så blir det löneutmätning direkt och det är kanske inte så kul. Betala så länge det du kan så slipper du löneutmätning. Efter man ha fått beslutet så kan du sluta med att betala tills KF skickar till dig hur mycket du kommer att betala till de du är skyldig pengar.
Gör inte som jag,slutade betala till inkasso bolag och misstolkade det hela vilket ledde till att jag åkte på löneutmätning och nu väntar jag på beslut från KF.

Hej!
Jag har både skulder hos KF & en del som inte lämnats dit & en av inkasso betalar jag på, därför jag undrade om det kommer bli att jag gynnat dessa :) det finns inget disponibelt belopp just nu för KF.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp