Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsaneringen är slut men skulderna är kvar!!!

Hejsan!
Efter 5 jobbiga år så slutade min skuldsanering 4 april. Direkt gick jag in på min uc och såg att jag nu är BLANK och fin. Helt underbart och jag köpte en flaska äkta champagne.
Men nyligen fick jag brev från Lowell som sa att xx företag har tagit över mina skulder. Jag kollade vilka skulder och det var sådant som hade ingått i skuldsaneringen.
Jag gick då in på mina sidor på tex Svea, Gothia etc och såg att alla skuldsanerings-skulder fortfarande ligger kvar.
DET SKA DE VÄL FÖR FAAAAAN INTE GÖRA????????
Jag vet att de inte kan driva in dem men de ska ju ses som avslutade? Hur gör jag för att få bort dem?
Taco hej!

Skuldsaneringen innebär ju bara att dom inte kan kräva betalt längre. Vill dom ha kvar målen så Får dom ha det.

Ring och fråga, vill dom så vill dom

En rimlig orsak kan vara att dom väntar på sista inbetalningen också.

Kan detta innebära att bolagen i fråga väljer att titt som tätt tex ta upplysningar via UC på Conversar roto med motiveringen att han har haft skuld hos dom tidigare osv?

Aha, men skit va tråkigt. Vad hjälper det dem att ha kvar dem?
Det vet jag inte riktigt. Det borde mest bli att lägga tid på saker som inte ger något. Möjligen kan det ha någon bokföring eller skatteteknisk fördel

Kan detta innebära att bolagen i fråga väljer att titt som tätt tex ta upplysningar via UC på Conversar roto med motiveringen att han har haft skuld hos dom tidigare osv?
Möjligt men jag hoppas dom inte gör så bara för att jävlas

Kan det vara så att det bokar detta, så att i framtiden när du ska ta en ny kredit via dem. Så kommer det att nekas då det står att du fortfarande har en skuld?
Så kan det ju absolut bli då. Vilket inte gör mig något då jag är allergisk mot krediter och spyr av bara tanken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp