Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering

Man kan inte resonera så, man måste ta med räntor och avgifter, de är oftast de som stjälper hela lasset, d v s man blir evighetsgäldenär. I mitt fall hade jag lätt betalt av mina skulder på drygt 3 år om det inte varit för räntornas skull. Jag hade överhuvudtaget inte hamnat hos KFM om jag fått rimlig ränta på mina lån, och det gäller nog de flesta. Istället minskar min skuld just nu med 3 tkr/månad vilket i praktiken innebär att jag skulle behöva ha löneutmätning en bra bit över 20 år och då har jag betalt över 6 Mkr i löneutmätning....
Det var ju det jag skrev....utan räntor och avgifter. 4,5 år var endast de 500000 kr som skulden är.

Jag har provat men eftersom det är redan 85 procent så finns det inte utrymme. Och värderingen hjälpte inte. Så därför är jag undrande till övervärde, 165 000 innan kostnader för försäljning är avdraget är ju isåfall "vinst". Men om kfm skulden ligger på 500000? Vad hjälper då dom ?
Övervärdet bidrar till en delbetalning av skulderna, så visst kan huset säljas, det behöver inte täcka hela skulden.

F
Det värsta i såna här lägen är att det är brådis och din man/fru/sambo kanske inte är så glad. Men sätt er ner och prata och kolla om det finns nån chans för ett samlingslån. Då kanske du kan få ner kostnaden så ni överlever utan KF.
Får inga lån,har testat. Eftersom jag har 500000 blanco lån så har jag nått max

Ja exakt så du kommer ju inte ifrån KF om huset skulle säljas. Och skulden blir inte speciellt mindre heller. Då tror jag du/ni får behålla huset.
Nä det blir väl ca 120 000 och sen tror jag mannen ska få behålla halva eftersom vi äger tillsammans och då är det 60 000 till kfm. Vet inte

Ni har inga andra kostnader och dra ner på? Byta bil? Privat pensionsspar? Sälja av lite? Många bäckar små... och 500.000 är ju ingen gigantisk summa att betala av i mina ögon. Jobbar du heltid? Jag betalde av strax över 300.000 på 18 mån ca. Pyntade in på minsta skulden varje månad när jag jobbat extra.
Jag tror att ni har mer i övervärde på huset eftersom det inte är värderat sen 2012...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp