Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering

Kan räcka med betydligt mindre skulder, det beror på utrymme i löneutmätningen.
Löneutmätning är nr 3 efter kontanter och bankmedel. Fastighet nr 6 eller så
Okej då fattar jag. Men jag gjorde en uträkning igår på kfm sida, fick som förbehållsbelopp 11400, kvar för kfm att nyttja stod det 9000. Nu fattar jag att du inte kan svara så,men undrar allmänt om 9000 i månaden är "tillräckligt " för en skuld på 500000?

Okej då fattar jag. Men jag gjorde en uträkning igår på kfm sida, fick som förbehållsbelopp 11400, kvar för kfm att nyttja stod det 9000. Nu fattar jag att du inte kan svara så,men undrar allmänt om 9000 i månaden är "tillräckligt " för en skuld på 500000?
Tillräckligt för en skuld på 500000 hos KF hade vart 500000....

Om det täcker räntor och avgifter och skulderna minskar så är det ju bra. Men dem du är skyldiga är ju inte nöjda förens allt är återbetalt. Jag betalar 0 idag och det är tillräckligt enligt KF.

Om det täcker räntor och avgifter och skulderna minskar så är det ju bra. Men dem du är skyldiga är ju inte nöjda förens allt är återbetalt. Jag betalar 0 idag och det är tillräckligt enligt KF.
Med tillräckligt menar jag om det är risk kf kollar huset osv istället

500000 betalas av på 4.5 år med löneutmätning men det är utan räntor och avgifter. Du betalar de 9000 kr tills skulden inklusive räntor och avgifter är betalda.

Med tillräckligt menar jag om det är risk kf kollar huset osv istället
Tills skulden är återbetald finns det nog alltid en risk. Huslånet minskar, värdet kanske ökar så dem kanske kollar igen i framtiden. Man är inte fri så länge man är hos KF. Men man får behålla tillräckligt för att överleva.

Nej det räcker inte, det kommer nog utredas om fastighet där.

Sitter med panik i kroppen nu, har pratat med kfm och dom säger att risken är stor att huset ryker. Varför får vissa behålla sitt? Jag förstår inte, vill inte ha det så här mer jag klarar inte detta. Kommer förlora allt, mår skit psykiskt och vill inte leva mer med detta

500000 betalas av på 4.5 år med löneutmätning men det är utan räntor och avgifter. Du betalar de 9000 kr tills skulden inklusive räntor och avgifter är betalda.
Fast det var för stor skuld sa hon på kfm så det blir inte bara löneutmättning.

Sitter med panik i kroppen nu, har pratat med kfm och dom säger att risken är stor att huset ryker. Varför får vissa behålla sitt? Jag förstår inte, vill inte ha det så här mer jag klarar inte detta. Kommer förlora allt, mår skit psykiskt och vill inte leva mer med detta
Ta nu inte ut det värsta innan allt är klart.
Beträffande att vissa får behålla huset beror på om det finns ett övervärde i huset.
När man är stressad och pressad så hör man bara det värsta och det var kanske inte så KFM sa utan du kanske missade information som sades.
Försök samla dig och ring upp igen och be dom upprepa informationen.❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp