Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering

Va? Betalar du 22000 Bara i räntor?
Japp. Tyvärr ökar skulden ganska kraftigt när man väl släpper till KFM och det tar tid innan skulderna verkställs för löneutmätning, en del inkassobolag drar ut på det eftersom räntan tickar på :(

Alla vi som varit i din situation och står inför att släppa till KF känner den skam du skriver om. En vanlig tv kommer inte att tas och bilen är kopplat till värde. Min bil var värd ca 20 000 och den var inte intressant när dom gjorde utredning på mig för några år sedan.

Det är inte ett lätt beslut att ta att släppa iväg sina skulder. Det är inte heller lätt att säga till någon att dom skall göra det men till slut kommer man till vägs ände och har inga fler alternativ. Jag kan bara säga att för egen del, om jag visste då vad jag vet idag, hade jag släppt tidigare. KF är i mitt tycke vänliga, hjälpsamma och professionella.
Kan bara hålla med. Klockrent skrivet♥️

Japp. Tyvärr ökar skulden ganska kraftigt när man väl släpper till KFM och det tar tid innan skulderna verkställs för löneutmätning, en del inkassobolag drar ut på det eftersom räntan tickar på :(
Men som jag,fick ett föreläggande idag kommer inte kunna betala skulden så det blir utslag. Menar du det kan ta tid där mellan innan man börjar betala?

Men som jag,fick ett föreläggande idag kommer inte kunna betala skulden så det blir utslag. Menar du det kan ta tid där mellan innan man börjar betala?
Ja det beror på om och när inkassobolaget/lånebolaget begär verkställighet, de behöver inte göra det. Jag har utöver de skulder som ingår i löneutmätningen ca 40 tkr som inte är verkställda och som tickar räntepengar sedan ett par år tillbaka :(

Ni som är så snälla och svarar på mina många frågor, är det någon av er som bor i hus eller bostadsrätt? Vi äger halva var och jag är orolig för det trots huset är fullbelånat

Vad räknas som rimlig tid? Man läser ju vissa har haft det i flera år
Rimlig tid är t ex om hur lång tid man har kvar i arbetslivet samt som i mitt fall där KFM tog hänsyn till min kroniska sjukdom att risk finns att jag blir sämre med åldern. Låter som jag är lastgammal men ändå "bara" lite över 50..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp