- Meddelanden
- 35
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 32
Hej!
Har ett tidigare inlägg under ”Hjälp!”
Jag har redan nu tagit kontakt och gjort framsteg gällande mitt spelberoende men skulderna jag har som följd tickar på och jag behöver ta tag i det omgående.
Jag själv har inte mycket annat val än att släppa det till KFM, MEN...
...Jag har turen med föräldrar som vill hjälpa till, men hur?
”Förra” gången så tog dem allt och jag betalade tillbaka helt räntefritt. Denna gång är det inte möjligt och jag förstår deras rädsla om det skulle skita sig igen, de har ingen tillit och det förstår jag till fullo.
Vi vet inte hur vi ska gå tillväga och min kommuns skuldrådgivare är på semester för tillfället.
Jag har följande lån:
- Snabblån, 320.000:- (utan ränta)
- Nordea, 200.000:- (4,95% ränta)
- Bank Norweigan, 180.000:- (15% ränta)
Om vi löser snabblånet och BNW, alltså ett lån på ca 500.000:-, vilken är den bästa möjligheten?
Jag har ca 35.000:- brutto, sjukt många FF, säkert anmärkningar innan veckan är slut.
De kan eventuellt så som medsökande som sagt.
Så jag behöver tips vad jag ska göra, vilka lån som är ”bäst” om vi nu inte hittar annan lösning.
Har ett tidigare inlägg under ”Hjälp!”
Jag har redan nu tagit kontakt och gjort framsteg gällande mitt spelberoende men skulderna jag har som följd tickar på och jag behöver ta tag i det omgående.
Jag själv har inte mycket annat val än att släppa det till KFM, MEN...
...Jag har turen med föräldrar som vill hjälpa till, men hur?
”Förra” gången så tog dem allt och jag betalade tillbaka helt räntefritt. Denna gång är det inte möjligt och jag förstår deras rädsla om det skulle skita sig igen, de har ingen tillit och det förstår jag till fullo.
Vi vet inte hur vi ska gå tillväga och min kommuns skuldrådgivare är på semester för tillfället.
Jag har följande lån:
- Snabblån, 320.000:- (utan ränta)
- Nordea, 200.000:- (4,95% ränta)
- Bank Norweigan, 180.000:- (15% ränta)
Om vi löser snabblånet och BNW, alltså ett lån på ca 500.000:-, vilken är den bästa möjligheten?
Jag har ca 35.000:- brutto, sjukt många FF, säkert anmärkningar innan veckan är slut.
De kan eventuellt så som medsökande som sagt.
Så jag behöver tips vad jag ska göra, vilka lån som är ”bäst” om vi nu inte hittar annan lösning.