Kan ju förstå det på ett sätt.. Men som i mitt fall (jag har iofs bara inledande än sålänge) så skulle det kännas konstigt om skattepengarna skulle ingå i saneringen. I det jag får behålla iom inledande så har de tagit hänsyn till att jag kommer att få tillbaka pengar på skatten för resor till och från jobbet. Så jag ska betala mer i skuldsaneringen än jag gjorde när jag hade löneutmätning. Drygt 1000:- /månad eftersom de räknar med att det får jag tillbaka ca 12000:- för resor för 2017 i juni. Känns konstigt om de skulle ta de pengarna då, min skatteåterbäring? Iså fall får jag ju leva under existensminimum?Du frågade om kfm tar dom. Det gör inte kfm.
Sen verkar det rimligt om man får 25000 i skatteåterbäring och får betals in det i saneringen. Det är tänkt att man ska betala så mycket som möjligt och borgenärerna förlora så lite som möjligt, att ha 25000 kring tidpunkten för beslutet och inte låta de pengarna gå till skulderna skulle inte kännas okej..
Men utmätas kan dom inte.
Kan ju förstå det på ett sätt.. Men som i mitt fall (jag har iofs bara inledande än sålänge) så skulle det kännas konstigt om skattepengarna skulle ingå i saneringen. I det jag får behålla iom inledande så har de tagit hänsyn till att jag kommer att få tillbaka pengar på skatten för resor till och från jobbet. Så jag ska betala mer i skuldsaneringen än jag gjorde när jag hade löneutmätning. Drygt 1000:- /månad eftersom de räknar med att det får jag tillbaka ca 12000:- för resor för 2017 i juni. Känns konstigt om de skulle ta de pengarna då, min skatteåterbäring? Iså fall får jag ju leva under existensminimum?