- Meddelanden
- 3
- Mottagna reaktioner
- 1
- Poäng
- 6
Hej !
Jag behöver lite tips, råd, hjälp från er !
Lite kort om mig.
43 år gammal.
Skulder : 1,900,000 till 2,000,000 :-
Inkomst ( efterskatt) ,ca 35 k /månad.
Min fru Inkomst ( efter skatt)ca 19k /månad.
Bor i hyreshus ( hyra 15k ,driftkostnader ca 2000,månad)
Vi har 3 barn ( 1 år, 4 år och 7 år)
mina skulder kommer från konsumtion, tyvärr!!!
Har inga skulder hos KFM i dagsläget men går back ca 13k per månad! Första lån tagit i 2021 och sen blir lån efter lån och Sista lån( sms lån) i november/december 2024 för att täcka hushåll utgifter innan jul.
Alla skulder/lån är på mitt namn och min fru är medsökande bara på ett lån ( 200k).
Tänker att släppa allt till kfm men tyvärr om jag får löneutmäning då jag blir arbetslös ( krav på min anställning = skuldfri)
Hur är min chans att får skuldsanering eftersom alla mina skulder kommer från konsumtion ?
Jag har läst här att skulder kommer från spel man har stor chans att får skuldsanering!
Om jag säger till KFM att mina skulder ( en del) kommer från spel då måste jag bevisa detta eller?
Jag är tacksam för alla tips och råd från er .
Tack.
Jag behöver lite tips, råd, hjälp från er !
Lite kort om mig.
43 år gammal.
Skulder : 1,900,000 till 2,000,000 :-
Inkomst ( efterskatt) ,ca 35 k /månad.
Min fru Inkomst ( efter skatt)ca 19k /månad.
Bor i hyreshus ( hyra 15k ,driftkostnader ca 2000,månad)
Vi har 3 barn ( 1 år, 4 år och 7 år)
mina skulder kommer från konsumtion, tyvärr!!!
Har inga skulder hos KFM i dagsläget men går back ca 13k per månad! Första lån tagit i 2021 och sen blir lån efter lån och Sista lån( sms lån) i november/december 2024 för att täcka hushåll utgifter innan jul.
Alla skulder/lån är på mitt namn och min fru är medsökande bara på ett lån ( 200k).
Tänker att släppa allt till kfm men tyvärr om jag får löneutmäning då jag blir arbetslös ( krav på min anställning = skuldfri)
Hur är min chans att får skuldsanering eftersom alla mina skulder kommer från konsumtion ?
Jag har läst här att skulder kommer från spel man har stor chans att får skuldsanering!
Om jag säger till KFM att mina skulder ( en del) kommer från spel då måste jag bevisa detta eller?
Jag är tacksam för alla tips och råd från er .
Tack.
Senast ändrad: