Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering

Är det vanligt att det kommer massa kredit upplysningar vid inledande skuldsanering? Varför isf ?

Är det vanligt att det kommer massa kredit upplysningar vid inledande skuldsanering? Varför isf ?
Dina borgenärer begär väl ut för att säkerställa att det du upgett i din ansökan och som beslutet baserats på stämmer.

Kom ett par för mig när skuldsaneringen blev inledande. Sen kom det ett par upplysningar till efter skuldsaneringen vann laga kraft

Tror vissa gör det per automatik bara vid ändringar. Typ om status går fråm skuldsanering nej till skuldsanering inledande, sen om skuldsanering går från inledande till beslutad på upplysningen.
Intrum har i varje fall en sån funktion där upplysningar görs per automatik vid ändringar skrev någon tidigare. Tror det blir så vid inkomständringar med att vissa tar upplysning efter ny inkomst är registrerad ex efter deklarationstider

Kreditbevakning gissar jag. Vid inledande så kan ju inte borgenärerna se vad som är uppgett i ansökan?

Kom ett par för mig när skuldsaneringen blev inledande. Sen kom det ett par upplysningar till efter skuldsaneringen vann laga kraft

Tror vissa gör det per automatik bara vid ändringar. Typ om status går fråm skuldsanering nej till skuldsanering inledande, sen om skuldsanering går från inledande till beslutad på upplysningen.
Intrum har i varje fall en sån funktion där upplysningar görs per automatik vid ändringar skrev någon tidigare. Tror det blir så vid inkomständringar med att vissa tar upplysning efter ny inkomst är registrerad ex efter deklarationstider
Okej :) tack för svar

Jag hade 25 borgenärer och tror att jag inte fick en enda upplysning när jag fick inledande. MAX MAX 1-2 i såfall som jag eventuellt missade.

Har dessutom koll på min Kivra. Så det är nog fall till fall.

Jag fick 1 vid inledande och 1 vid beslut…från samma borgenär (ombud), Intrum.

Har fått från intrum ,Sergel och partner inkasso .

Jag fick en hel del när jag väl fick inledande, och några till vid beslut.
Sedan dess har det varit mellan 1-3 st om året. Har mindre än 1,5 år kvar av totalt 5.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp