Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering

Hej !
Jag vill ansöka om skuldsanering, men jag har några frågor innan jag ansöker som jag inte kunde hitta svar på på Google.

mina förutsättningar:
Jag är 43år , gift och vi har tre barn. Jag har skulder ca 1,6 miljoner kronor( privallån och kreditkort) . Min fru har en skuld på cirka 200 000 kronor, men hon har inga problem att betalar sin skuld. Hon äger en bil som värde ca 300k , Vi bor i en uthyrd villa där hyran är 17 tusen kronor, Min årsinkomst är 450k och min frus inkomst är cirka 400k,
Mina frågor:
KF tvingas oss att vi måste flytta och hittar billigare boende? Då vi ska inte flytta pga barnen skolan, förskolan och deras kompisar.

Kan jag ansöka skuldsanering på alla mina skulder förutom en billån? Då jag ska har bilen , den lånen kostar ca 3200:-/månad och stå på mitt nämn.

Jag har försökt att betala alla mina månads kostnader i tid och har inga skulder hos KF tills nu , men nu blir svårt och svårt varje månader!
Är det möjligt att får skuldsanering utan skulder hos KF?

Tack på förhand

Senast ändrad:
Hej !
Jag vill ansöka om skuldsanering, men jag har några frågor innan jag ansöker som jag inte kunde hitta svar på på Google.

mina förutsättningar:
Jag är 43år , gift och vi har tre barn. Jag har skulder ca 1,6 miljoner kronor( privallån och kreditkort) . Min fru har en skuld på cirka 200 000 kronor, men hon har inga problem att betala. Hon äger en bil som värde ca 300k , Vi bor i en uthyrd villa där hyran är 17 tusen kronor, Min årsinkomst är 450k och min frus inkomst är cirka 400k,
Mina frågor:
KF tvingas oss att vi måste flytta och hittar billigare boende? Då vi ska inte flytta pga barnen skolan, förskolan och deras kompisar.

Kan jag ansöka skuldsanering på alla mina skulder förutom en billån? Då jag ska har bilen , den lånen kostar ca 3200:-/månad.

Jag har försökt att betala alla mina månads kostnader i tid och har inga skulder hos KF tills nu , men nu blir svårt och svårt varje månader!

Tack på förhand
Boendekostnaden beror på var i landet man bor, finns lathundar på högsta godtagbara boendekostnad, baserad på geografisk läge och antal barn.

Bilen kommer troligen utgöra hinder för skuldsanering, att äga en bil i den prisklassen kan inte ses som att man gjort ”allt i sin makt” för att lösa skulderna, eller för all del minska dom.

Hej !

mina förutsättningar:
Jag är 43år , gift och vi har tre barn. Jag har skulder ca 1,6 miljoner kronor( privallån och kreditkort) . Min fru har en skuld på cirka 200 000 kronor, men hon har inga problem att betala. Hon äger en bil som värde ca 300k , Vi bor i en uthyrd villa där hyran är 17 tusen kronor, Min årsinkomst är 450k och min frus inkomst är cirka 400k,
Mina frågor:

Kan jag ansöka skuldsanering på alla mina skulder förutom en billån? Då jag ska har bilen , den lånen kostar ca 3200:-/månad.

Tack på förhand
Jag/vi hade bil i den prisklassen men den lades ut till försäljning dagen efter ansökan. Berättade för handläggaren när det blev aktuellt med samtal att bilen nu var såld och hon sa att det var ett bra beslut . Har nu skuldsanering men oklart om bilen gjorde skillnad på godkänt men handläggare var positiv till mitt agerande att sälja den så fort som möjligt.

Boendekostnaden beror på var i landet man bor, finns lathundar på högsta godtagbara boendekostnad, baserad på geografisk läge och antal barn.

Bilen kommer troligen utgöra hinder för skuldsanering, att äga en bil i den prisklassen kan inte ses som att man gjort ”allt i sin makt” för att lösa skulderna, eller för all del minska dom.
Tack för svaret! Men min fru vill har inte ansöka skuldsanering, så hon ska sälja sin bil och betala för mina skulder eller?

Tack för svaret! Men min fru vill har inte ansöka skuldsanering, så hon ska sälja sin bil och betala för mina skulder eller?
Jag kanske missuppfattade dig, men har Ni inte varsitt billån?

Inte om bilen står på frun vilket den verkar göra.

Däremot ska du nog inte köra den bilen om du skulle få utmätning, staten har nämligen börjat konfiskera andras egendom hej vilt.

Skuldsanering är ju okej men du ska inte släppa allting till KFM först och sedan fortsätta köra bilen, stoppar polisen dig verkar det vara sannolikt att dom stjäl din frus bil.

Jag kanske missuppfattade dig, men har Ni inte varsitt billån?
Jag har billån på min bil , hon har ingen skuld på sin bil ! Då hon har ca 200k , skulder ( csn , kreditkort) men hon vill inte ansöka om skuldsanering!!

Jag har billån på min bil , hon har ingen skuld på sin bil ! Då hon har ca 200k , skulder ( csn , kreditkort) men hon vill inte ansöka om skuldsanering!!
Du måste sälja din bil. Inte din frus.

Då måste Din bil säljas, precis som @Lock säger. Den kan utgöra ett stort hinder annars.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp