Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering?

Speciellt med tanke på att huspriserna knappast kommer att gå ner utan snarare upp i takt med att räntorna går ner.

Om 8 månader när det blir din tur att ha samtal om skuldsaneringen kan ju plötsligt huset vara vårt en miljon mer än vad du har i lån.

Speciellt med tanke på att huspriserna knappast kommer att gå ner utan snarare upp i takt med att räntorna går ner.

Om 8 månader när det blir din tur att ha samtal om skuldsaneringen kan ju plötsligt huset vara vårt en miljon mer än vad du har i lån.
Som en person som inte lyckades sälja bostaden innan löneutmätning och godkänd ansökan om skuldsanering så hade jag velat ge rådet att påbörja en försäljning. Om kfm utmäter bostaden så kommer ni inte få värdet för bostaden och den psykiska stressen över att vänta på besked om bostaden ska säljas eller ej är fruktansvärt påfrestande.

Ja det är dock en bostadsrätt ( radhus) med hög avgift. Så dessa går inte upp i pris som husen i området. Sälja är ej ett alternativ. Skiljer mig hellre så kan mannen och barnen bo kvar. Skulderna är enbart mina.

Ja det är dock en bostadsrätt ( radhus) med hög avgift. Så dessa går inte upp i pris som husen i området. Sälja är ej ett alternativ. Skiljer mig hellre så kan mannen och barnen bo kvar. Skulderna är enbart mina.

Problemet är ju att det inte är du som bestämmer det OM du har skulder som hamnar för utmätning. Hur mycket har du i skulder? Om mannen är helt skuldfri kan inte han hjälpa dig?

Som en person som inte lyckades sälja bostaden innan löneutmätning och godkänd ansökan om skuldsanering så hade jag velat ge rådet att påbörja en försäljning. Om kfm utmäter bostaden så kommer ni inte få värdet för bostaden och den psykiska stressen över att vänta på besked om bostaden ska säljas eller ej är fruktansvärt påfrestande.

Håller helt med dig, lite inne på samma sak. Men lite svårt att komma med kloka inspel TS är lite kryptisk.

Problemet är ju att det inte är du som bestämmer det OM du har skulder som hamnar för utmätning. Hur mycket har du i skulder? Om mannen är helt skuldfri kan inte han hjälpa dig?
Jag ansöker inte om skuldsanering helt enkelt utan kämpar på med mitt. Tyvärr.

Jag ansöker inte om skuldsanering helt enkelt utan kämpar på med mitt. Tyvärr.

Du skrev ju igår att du skulle söka Skuldsanering?
Ett tips är att inte ta impulsiva beslut utan tänka igenom din situation.

Hur mycket har du i skuld?

Tycker det är lite halv otydlig tråd där TS vill ha hjälp men berättar väldigt lite.

Senast ändrad:
Du skrev ju igår att du skulle söka Skuldsanering?
Ett tips är att inte ta impulsiva beslut utan tänka igenom din situation.

Hur mycket har du i skuld?

Tycker det är lite halv otydlig tråd där TS vill ha hjälp men berättar väldigt lite.
Skrev troligtvis. Har inget hos inkasso el kfm. Men tänkte ändå att man kan ansöka men det är just det med huset som ställer till det

Skrev troligtvis. Har inget hos inkasso el kfm. Men tänkte ändå att man kan ansöka men det är just det med huset som ställer till det
Så du har MAO ekonomi att gå runt idag? Men du vill inte? Om du kan betala dina skulder så finns det väl ingen anledning till skuldsanering?

Så du har MAO ekonomi att gå runt idag? Men du vill inte? Om du kan betala dina skulder så finns det väl ingen anledning till skuldsanering?

Skriver också i första inlägget "Jag inser att troligtvis är det skuldsanering det måste bli. Jag har hus och bil. Är gift" så frågade jag, kan man sälja bilen? Var på TS svarar det är inte min bil.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp