- Meddelanden
- 68
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 51
Jag inser att troligtvis är det skuldsanering det måste bli. Jag har hus och bil. Är gift. Om huset säljs vart i tusan ska man bo då? Hyresrätt är ju mycket dyrare än huset.
Jag inser att troligtvis är det skuldsanering det måste bli. Jag har hus och bil. Är gift. Om huset säljs vart i tusan ska man bo då? Hyresrätt är ju mycket dyrare än huset.
Nej huset är belånat. Bilen är min mans som han köpte innan vi gifte oss.Om du säljer både huset och bilen är du inte nästan skuldfri då?
Måhända att kostnaden för en hyresrätt är dyrare, men det tas ju med i din kalkyl vad ditt boende kostar.Jag inser att troligtvis är det skuldsanering det måste bli. Jag har hus och bil. Är gift. Om huset säljs vart i tusan ska man bo då? Hyresrätt är ju mycket dyrare än huset.
Vid skuldsanering så kommer inte huset at säljas (inte av KFM iaf), men däremot så kan huset vara skäl till avslag på skuldsanering.Måhända att kostnaden för en hyresrätt är dyrare, men det tas ju med i din kalkyl vad ditt boende kostar.
Har du/ni stort övervärde på huset så finns en stor risk att det kommer säljas.
Korrekt, men det finns ju en chans att det tas till andra medel än skuldsanering i första hand.Vid skuldsanering så kommer inte huset at säljas (inte av KFM iaf), men däremot så kan huset vara skäl till avslag på skuldsanering.
Cirka 3.5 och belånat 2.9Vad är huset värt och hur hög är belåningen?
Då kan huset vara ett problem..Cirka 3.5 och belånat 2.9