Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering?

Jag inser att troligtvis är det skuldsanering det måste bli. Jag har hus och bil. Är gift. Om huset säljs vart i tusan ska man bo då? Hyresrätt är ju mycket dyrare än huset.

Jag inser att troligtvis är det skuldsanering det måste bli. Jag har hus och bil. Är gift. Om huset säljs vart i tusan ska man bo då? Hyresrätt är ju mycket dyrare än huset.

Om du säljer både huset och bilen är du inte nästan skuldfri då?

Måhända att kostnaden för en hyresrätt är dyrare, men det tas ju med i din kalkyl vad ditt boende kostar.
Har du/ni stort övervärde på huset så finns en stor risk att det kommer säljas.

Måhända att kostnaden för en hyresrätt är dyrare, men det tas ju med i din kalkyl vad ditt boende kostar.
Har du/ni stort övervärde på huset så finns en stor risk att det kommer säljas.
Vid skuldsanering så kommer inte huset at säljas (inte av KFM iaf), men däremot så kan huset vara skäl till avslag på skuldsanering.

Vid skuldsanering så kommer inte huset at säljas (inte av KFM iaf), men däremot så kan huset vara skäl till avslag på skuldsanering.
Korrekt, men det finns ju en chans att det tas till andra medel än skuldsanering i första hand.
Som du säger så kan huset vara skäl till avslag om det finns ett övervärde som täcker upp en tillräckligt stor del av skulderna.

Vad är huset värt och hur hög är belåningen?

Det är ju 600 000 bara där + bilen som ni hade. Ni bör ju kunna komma en bra bit på vägen?

Hur mycket skulder har du?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp