Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering

Hej.

Just nu har jag inga anmärkningar på uc.
Om jag ansöker om skuldsanering, kmr det synas på min uc att jag ansökt?

Vad syns om jag blir nekad?
Vad syns om jag blir godkänd?

Om jag blir nekad sanering, förstör det min uc?

Om du får inledande sanering så kommer du få en anmärkning "skuldsanering inledd" o får du beslut blir anmärkning "skuldsanering beslutad". Den anmärkningen finns kvar i 5 år från datum för inledande.

Om du får inledande sanering så kommer du få en anmärkning "skuldsanering inledd" o får du beslut blir anmärkning "skuldsanering beslutad". Den anmärkningen finns kvar i 5 år från datum för inledande.
Så om jag blir nekad står det skuldsanering beslutad?

Så om jag blir nekad står det skuldsanering beslutad?

Då står det ingenting. Varför ska det stå något om du blir nekad? Ska det stå "skuldsanering nekad" menar du?

På mig står det "skuldsanering inledd" i mars 2021 och i oktober 2021 står det "skuldsanering beslutad".

Tror att personen frågar vad som händer om han/hon får inledande skuldsanering men sedan inte får beslutad skuldsanering.
Är personen då "märkt" i fem år fast han/hon inte fick skuldsanering med "skuldsanering inledd"?

Tror att personen frågar vad som händer om han/hon får inledande skuldsanering men sedan inte får beslutad skuldsanering.
Är personen då "märkt" i fem år fast han/hon inte fick skuldsanering med "skuldsanering inledd"?
Precis det är det jag undrar

Däremot är det väl så att, vinner du en summa pengar på lotto till exempel och du har skuldsanering och betalar av dina skulder med vinsten så kvarstår betalningsanmärkningen i fem år.

Däremot är det väl så att, vinner du en summa pengar på lotto till exempel och du har skuldsanering och betalar av dina skulder med vinsten så kvarstår betalningsanmärkningen i fem år.
Lär ju knappast vinna hahah

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp