Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering

I beslutet om inledande skuldsanering står hur dom har räknat ut vad du ska betala...
Jag kommer betala drygt 3000 kr mer än vid löneutmätning men då har man räknat på högre månadslön.

Kronofogden skickade nu ytterligare ett brev via Kivra med att jag skall lämna in kompletterande uppgifter när barnen skall avsluta sin barnomsorg ...... och jag har väl ett hum om ungefär när detta kommer ske men inget exakt men antar att det kommer fler besked när detta kommer in till dom :)

Det stämmer , du borde ha fått något brev från kivra att lönemätningen upphävs och så är juni månad betalningsfri månad.
Hej

Så här står det i beslutet men inte fått mer än det om någon tid etc eller om utmätning skall upphöra .

Beslut
Kronofogdemyndigheten (Kronofogden) beslutar att inleda skuldsanering.
Du ska betala xxxxx kronor varje månad.
Du ska göra din första betalning senast den sista vardagen i juli 2024. Sedan ska
du betala senast den sista vardagen i varje månad. I juni och december ska du
däremot inte betala något - de är betalningsfria månader.

är det inte mycket att betala 11000 månaden??
eller tänker jag fel ??
tänkte eftersom ni var 2 vuxna 2 barn

Ja det är det vi är 2 vuxna och 4 barn dessutom
Min löneutmätning var på 5800 cirka och nu nästan det dubbla trots att både min och min sambos inkomst ej ändrats sedan löneutmätningen startade men detta kan och förhoppningsvis kommer det med all säkerhet ändras till lägre

Efter kontakt med skusan så blev det justerat med det jag skall betala och fick lite mer utrymme i betalplanen fick även brev på Kivra att löneutmätning stoppas såg även att man hamnat i POIT inatt så nu får man väl sitta lugnt i båten 6-7 veckor tills borgenärerna sagt sitt och förhoppningsvis får man ett nytt beslut med den riktiga betalplanen och antal år man skall betala .Är det någon som vet om man får en ny handläggare när det nya beslutet skall tas alltså när dom veckorna passerat vid nästa fas ? Har haft väldigt bra samtal med den handläggaren jag har nu och hade gärna fortsatt med henne

Efter kontakt med skusan så blev det justerat med det jag skall betala och fick lite mer utrymme i betalplanen fick även brev på Kivra att löneutmätning stoppas såg även att man hamnat i POIT inatt så nu får man väl sitta lugnt i båten 6-7 veckor tills borgenärerna sagt sitt och förhoppningsvis får man ett nytt beslut med den riktiga betalplanen och antal år man skall betala .Är det någon som vet om man får en ny handläggare när det nya beslutet skall tas alltså när dom veckorna passerat vid nästa fas ? Har haft väldigt bra samtal med den handläggaren jag har nu och hade gärna fortsatt med henne
6-7 veckor lät optimistiskt, det kan ta månader om delgivning strular.

Normalt samma handläggare.
Invänder någon blir det en annan.

Ja det nämndes oxå att det kan dra ut på det ,men då får jag hoppas ingen har några invändningar tack för svaret

Hej igen forumet .

jag har en fråga när man har beviljad skuldsanering alltså när den vunnit laga kraft och man är inne i det så att säga ,vad är ok att tjäna extra exempelvis om jag skulle kunna få ett extrajobb som genererar 3-5000/månad kanske netto 2000-3200 kronor/månad bör man göra omprövning då ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp