Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering

Hej. Min betalningsplan varade till 2020-09 men skuldsanering står kvar i 5 år.
Jag förstår att KF inte har hand om anmärkning men jag vill egentligen veta när min skuldsanering är helt slut :)
Det som konstigt att beslutet på 5år och anmärkning borta tidigare, haft beslut på 5år med betalningsplan juni 2016-juni 2021

Hej! Jag är klar med min skuldsanering i juni i år och anmärkning försvann vid sista betalning i betalningsplan , Eftersom din betalningsplan i 3år så försvinner anmärkning vid sista betalning i planen. Ring Uc och kolla vad de säger kronofogden kan inte svara på anmärkning .
Det där låter lite konstigt. Rimligt vis ska det stå kvar hela perioden, försvinner anmärkningen är det fritt fram att låna igen och det är inte tänkt man ska det under en sanering

Fick svar att min skuldsanering fortfarande pågår.
Mitt inledande car 2016-08 och den nya lagen började gälla 2016-10. Hade jag fått inledande 2016-10 så hade jag varit klar.
Nu får jag vänta tills 2022-09.

Dock är jag grön hos UC.

Hur kan det påverka OM jag skulle ta ett lån tex ? Inte för att det är tanken men intressant fråga

Hej! Jag är klar med min skuldsanering i juni i år och anmärkning försvann vid sista betalning i betalningsplan , Eftersom din betalningsplan i 3år så försvinner anmärkning vid sista betalning i planen. Ring Uc och kolla vad de säger kronofogden kan inte svara på anmärkning .
Hade du en betalningsplan på 5 år eller kortare?

Fick svar att min skuldsanering fortfarande pågår.
Mitt inledande car 2016-08 och den nya lagen började gälla 2016-10. Hade jag fått inledande 2016-10 så hade jag varit klar.
Nu får jag vänta tills 2022-09.

Dock är jag grön hos UC.

Hur kan det påverka OM jag skulle ta ett lån tex ? Inte för att det är tanken men intressant fråga
Låter konstigt att anmärkningen försvann när du var klar med din 3-åriga avbetalningsplan. Vad jag har förstått så ska det vara kvar i 5 år efter inledande trots att man har kortare avbetalningsplan. Är det fortfarande borta eller var det något fel hos uc? Har du försökt att ta ett lån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp