Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

skuldsanering ??

Hej !

Bakgrundsinformation

28 år , inga barn , hyreslägenhet .
Inkomst 465.000
Boanco 900.000.
Efter räkningar varje månad har jag 4000 SEK kvar .

Har satt mig i skiten pga spel . Jag har betalat av på lånen i 6 mån och har nästan 10 år kvar innan jag är skuldfri .

Med tanke på alla som får skuldsanering och därmed bli av med eländet efter bara 5 år undrar jag nu .

Ska jag fortsätta ta lån på 2-300k till i Bianco plus alla långivarna utanför UC och försöka vinna tillbaka??? Mer största sannolikhet kommer det ju gå åt pipan MEN jag kommer då vara i en sits där jag inte kan betala tillbaka pengarna , när jag släpper allt kommer räntorna äta upp min inkomst och så småningom får jag skuldsanering .

Känns som att jag inte har något att förlora ? Kommer ändå leva snålt i 10 år , med utmätning får jag säkert ut mer än vad jag får idag ?:)

Kan det vara möjligt ? Kan jag bli skuldfri snabbare än 10 år ?:)

1- Du kommer inte att vinna tillbaka ett skit. Du kan bara gräva ditt hål djupare och djupare. Spelbolagen har inte ploppat upp ur marken likt svampar för att idioter som mig och dig ska bli rika utan dom har skapats för att deras ägare på Malta ska bli rika. Jag bedömer det vara en större sannolikhet att helvetet fryser till is lagom till påskdagen än att du vinner tillbaka det du har förlorat.

2 - Du kommer inte att få skuldsanering den närmaste tiden. Du tjänar bra och är väldigt ung. Inga barn har du heller.

3 - www.spelpaus.se borde du omgående. Redan igår registrerat dig på.

4 - https://www.lånforum.se/threads/skuldsaneringstråden.7965/ Där har du bra tips om skuldsaneringar.

5 - Om du bara kommer upp lite i inkomst och lägger låt säga 20.000 på amortering i månaden utav dina 30.000 netto. Ja då har du på ett år betalat av 250.000 kronor - på fyra år är du uppe i en miljon kronor. Så ja, du kan klara dig på fem år med hårt arbete och lite slöseri.

Vad du än gör - registrera dig på spelpaus först annars sitter du snart här om 10 år och beklagar dig att du inte stannade i tid.

Vad innebär ”räkningar” och 4000 kr kvar? Tror inte du får mer kvar i en utmätning eller sanering. Dra ned på utgifter och öka avbetalningarna istället.

Låter inte som kvalificerat insolvent.
Meningen med skuldsanering är nog inte att man bara ska slippa betala lån man tog i höstas och valt 10 år återbetalning på dem, och efter ett halvår tycker att det verkar lite jobbigt och hellre är fri lånen efter 5 år.

Kan du snåla in på något kanske? Har du 4000 kvar efter alla räkningar?
Hade varit värre om du inte hade något kvar eller väldigt lite efter räkningarna

Försök förhandla räntorna kanske (utan att UC tas) och/eller förlänga återbetalningstiden hos lånegivarna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp