Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering vs löneutmätning

Ni som har haft utmätning på lön och sedan fått skuldsanering har ni fått samma belopp att behålla varje månad? Mer? Mindre?

Ni som har haft utmätning på lön och sedan fått skuldsanering har ni fått samma belopp att behålla varje månad? Mer? Mindre?
Jag fick en del mer att behålla samt att man har två betalningsfria månader (Juni & December).
Men dessa "extrapengar" skall täcka i stort sett alla oförutsedda utgifter såsom läkare, medicin, sjukfrånvaro, glasögon, osv, osv, ...

Jag fick en del mer att behålla samt att man har två betalningsfria månader (Juni & December).
Men dessa "extrapengar" skall täcka i stort sett alla oförutsedda utgifter såsom läkare, medicin, sjukfrånvaro, glasögon, osv, osv, ...t

Ka man tänka någon femhundring mer?

Jag var ombud för en äldre dam som fick 900 kr i buffert....

Jag har fått inledande av skuldsanering igår. Idag fick jag beslut av upphävande av löneutmätning. Behöver jag kontakta lönekontoret och informera dem om det eller får de också beslutet?

Jag har fått inledande av skuldsanering igår. Idag fick jag beslut av upphävande av löneutmätning. Behöver jag kontakta lönekontoret och informera dem om det eller får de också beslutet?
Dom får samma beslut

Jag var ombud för en äldre dam som fick 900 kr i buffert....
I min inledande beslut jag fick igår står det 800 kr i buffert och 9800 kr förbehållsbelopp. Under löneutmätning hade jag 10600 i förbehållsbelopp. Förstår inte varför jag fick mindre i förbehållsbelopp, men med +800 kr i buffert så blir det i princip samma.

I min inledande beslut jag fick igår står det 800 kr i buffert och 9800 kr förbehållsbelopp. Under löneutmätning hade jag 10600 i förbehållsbelopp. Förstår inte varför jag fick mindre i förbehållsbelopp, men med +800 kr i buffert så blir det i princip samma.
Blir det någon skillnad senare när du får betalplanen? eller kan du räkna med att detta är vad som kommer att finnas kvar? (ifall du vet)

Blir det någon skillnad senare när du får betalplanen? eller kan du räkna med att detta är vad som kommer att finnas kvar? (ifall du vet)
Enligt handläggaren igår så ska jag leva på existensminimum. Så jag tolkar det som att det blir enligt det beslut jag fick igår. Men enligt vad jag har läst här på forumet så har de flesta fått lite mer att behålla efter de har fått betalplanen.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp