Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering: Vad händer vid spelvinst`?

Jag har spelat på Eurojackpot i åratal, samma två rader en gång i veckan.
Vill inte sluta då jag kan siffrorna utantill och skulle gräma ihjäl mig om dom skulle slå in och jag slutat spela just då.

Så därför en hypotetisk fråga:
Vad skulle hända om jag vann en summa säg 200kkr?
Jag antar (spekulerar vilt) att jag skulle kunna betala ut pengarna till ett konto som inte är mitt eget.
Men skulle borgenärerna eller KFM kunna få reda på detta? I så fall hur?
Skattemyndigheten? Banken (då pengarna inte finns på mitt konto)?

Bara en stilla undran, man kan ju alltid drömma! ^^

KFM kollar inget under din skuldsanering så länge du sköter dina betalningar och inga borgenärer begär omprövning (el du själv).
Oklart hur de skulle få reda på en spelvinst om den inte ska skattas för. Dom tar ju kreditupplysningar m jämna mellanrum o där kommer det ju inte stå att du vunnit pengar. Men nån annan har säkert bättre svar.

Stämmer de kollar inte dina bankkonton, jag frågade tom min handläggare vad som skulle hända om jag vann drömvinsten på några hundra mille, hon sa att du ska fortsätta betala på betalplanen tills den är slut.

Stämmer de kollar inte dina bankkonton, jag frågade tom min handläggare vad som skulle hända om jag vann drömvinsten på några hundra mille, hon sa att du ska fortsätta betala på betalplanen tills den är slut.
Tackar, det låter nästan för bra för att vara sant.
Nåväl, är ju inte i den sitsen idag men att drömma är gratis...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp