Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, vad händer med skulder under inledande?

Nej, du behöver inte godkänna, bara börja betala. Logga in på CSN och se ifall den ingår i din skuldsanering. Min CSN ingår inte i min skuldsanering och min betalning till dom är pausad till min sanering är klar i mars 2026.
Betalplanen ska dock godkännas.

Läste men såg ingen info om att jag behöver godkänna.

De väntar på att alla du är skyldig pengar ska skicka brev med all info. Efter det gör de avbetalningsplan och skickar till alla som har rätt att överklaga. Eller så blir du nekad. I beslutet om inledande står det när du ska börja betala och hur mycket. För mig Jag hade löneutmätning innan inledande så när jag fick beslut om inledande så hävdes löneutmätningen och jag fick behålla pengar första månaden och börja betala nästkommande månad. Nu har det går över 2 månader sen inledande och jag har inte fått beslut än.
Dom gör ett förslag till skuldsanering med eller utan betalplan om man ska vara noga.

Om man har skulder hos kronofogden vid inledande skuldsanering ska dom nollas då eller är det först vid beslutad skuldsanering?

Om man har skulder hos kronofogden vid inledande skuldsanering ska dom nollas då eller är det först vid beslutad skuldsanering?
Först vid beslutad.. möjligen först vid laga kraft. Saknar ju egentligen betydelse

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp