Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, uteblivna betalningar, omprövning.

Är precis i samma läge. Men va kan man göra? Precis lagt in om omprövning. Så rädd nu. Dessutom jul snart.:'(
Läste precis nu. Att de är mer kritiskt om man är i början av skuldsanering. Hoppas att de förstår att man kan inte välja, när man blir sjuk.

För att följa upp även i denna lite kortare tråden så. Min omprövning godkändes. Man tog hänsyn till min situation och mina ökade kostnader samt lägre inkomst.
Planen sänktes retroaktivt från aug-nov till 0-plan och framåt sänktes beloppet med 5500:- per månad. Och betalplanen förlängdes på mitt eget förslag 3 månader. Det var mitt sätt att visa att jag vill göra rätt för mig men inte kunde råda över det som hänt.
Så, det slutade väl.

Dock så är jag fortsatt sjukskriven i väntan på operation och det lär komma fler tillfällen på den vägen då jag måste fundera över hur jag ska prioritera. Det är min första sjukskrivning i livet på långtid. Och det är ett skakigt skyddsnät som inte känns helt förutsägbart och tryggt, i synnerhet i kombination med långa operationsköer. Men. Här och nu vilar jag, i att här och nu är allt okej.

För att följa upp även i denna lite kortare tråden så. Min omprövning godkändes. Man tog hänsyn till min situation och mina ökade kostnader samt lägre inkomst.
Planen sänktes retroaktivt från aug-nov till 0-plan och framåt sänktes beloppet med 5500:- per månad. Och betalplanen förlängdes på mitt eget förslag 3 månader. Det var mitt sätt att visa att jag vill göra rätt för mig men inte kunde råda över det som hänt.
Så, det slutade väl.

Dock så är jag fortsatt sjukskriven i väntan på operation och det lär komma fler tillfällen på den vägen då jag måste fundera över hur jag ska prioritera. Det är min första sjukskrivning i livet på långtid. Och det är ett skakigt skyddsnät som inte känns helt förutsägbart och tryggt, i synnerhet i kombination med långa operationsköer. Men. Här och nu vilar jag, i att här och nu är allt okej.
Nu fick jag ett meddelande att det påbörjat min omprövning. Måste man skicka in läkarintyg och från afa mm?De skrev att man inte ska skicka känslig information...?

@Hella vad står det i brevet ? Vill dom ha kompletteringar så bör det vara tydligt vad dom vill ha för något. Kan nog vara olika beroende på situation. Är det något som är känsligt så borde du kunna skicka det med vanlig post tänker jag.

De ville veta hur mycket jag får i afa. F.k och jobbet hade de redan. Undrade också hur länge jag varit sjuk och hur när jag beräk S vara tillbaka. Var det samma för dej?

Ja det var det. Jag skickade svar på frågorna bara har jag för mig. Och så svarade handläggaren i mejl och hade en fråga till gällande mina omkostnader relaterat till sjukdom då jag ju får vård i annan region. Så länge man är ärlig kan man ju styrka saker och ting om dom skulle begära det också tänker jag 😊

Hmm en undran. Nu i december fick mina borgenärer reda på att jag låg efter med betalning. Men inte med hur mycket exakt ? 1 månad sägs det i brevet, men sanningen var 2 månader ? Varför ?

Hmm en undran. Nu i december fick mina borgenärer reda på att jag låg efter med betalning. Men inte med hur mycket exakt ? 1 månad sägs det i brevet, men sanningen var 2 månader ? Varför ?
Var brevet daterat före eller efter andra ”missade” betalningen?

Låter som att de bara informerar borgenärerna den senaste missade betalningen då? Att det är OK att ligga efter med 1 men inte med 1,5 och då rapporterar dem 0,5 betalning som sen. Hmm.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp