- Meddelanden
- 8
- Mottagna reaktioner
- 1
- Poäng
- 2
Jag har några funderingar kring skuldsanering.. Jag har en beviljad skuldsanering med 3 år kvar av betalningsplanen, jag har två barn och jag och barnens pappa vill flytta ihop igen (han har också skuldsanering). Jag har nu hittat ett billigare och mycket bättre boende för oss och våra barn. Det som är är mindre bra är att det nya boendet är i andrahand och jag hyr idag i förstahand. Jag kommer såklart begära en omprövning om skuldsaneringen ifall vi flyttar ihop igen och undrar ifall skuldsaneringen på något sätt kan upphävas om vi blir sambos och våran ekonomi är bättre ihop?
Jag vill ju kunna få en annan bostad ifall denna andrahandsuthyrning skulle gå åt skogen och hon som hyr lägenheten exempelvis ska flytta tillbaka och det kan jag ifall skuldsaneringen går som den ska. Men om allt skulle gå åt skogen står vi där båda med skulder och två barn som behöver tak över huvudet.
Jag vill så gärna att allt ska gå vägen och denna chans är så bra för våra barn att kunna vistas ute mer (vi bor idag på 5e våningen mitt inne i en stad).. Hur skulle ni tänka?
Jag vill ju kunna få en annan bostad ifall denna andrahandsuthyrning skulle gå åt skogen och hon som hyr lägenheten exempelvis ska flytta tillbaka och det kan jag ifall skuldsaneringen går som den ska. Men om allt skulle gå åt skogen står vi där båda med skulder och två barn som behöver tak över huvudet.
Jag vill så gärna att allt ska gå vägen och denna chans är så bra för våra barn att kunna vistas ute mer (vi bor idag på 5e våningen mitt inne i en stad).. Hur skulle ni tänka?