Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering/underhåll

Blir inte underhållet i sig en +- post i en skuldsanering likt barnbidraget.

dvs om du nu gör en omprövning på beslutet också
Är därför jag tvekar lite också , göra omprövning igen och de kanske går +- i slutändan

Är därför jag tvekar lite också , göra omprövning igen och de kanske går +- i slutändan
Skattas ju inte så syns dock inte.
Men krävs en normal relation mellan föräldrar då.
Mitt upplägg blir hen ger till sparande till barnet.

Ja och de är de ju tyvärr inte ..
Ingen aning om de syns via försäkringskassan, men finns ju spårbarhet.

Möjligen jag hamnar därmed, får kolla hur det registreras, men eftersom det inte är beskattade medel antar jag inte det syns på min deklaration.

Gå genom FK och ansök om underhållsstöd. Du får 2223 kr då.
Den summan är förmodligen mindre än om din fd och du hade kunnat komma överens och räkna på underhållsbidrag istället (finns ju "räknesnurra" som är smidig och enkel där tillsammans med "kontraktförslag" och den "snurran" räknar ju rätt rättvist utifrån inkomst/utgifter). Men du får iaf 2223 kr och det är mer än inget. Din fd kommer få krav från FK utifrån vad hans inkomst är - så ja, han skämmer ju ut sig själv en aning med sitt agerande.

Och jag tror att du behöver göra så utifrån KFM och din skusan ... dvs, de kommer nog att fråga dig varför du inte får antingen underhållsbidrag (frivilligt överenskommet) eller underhållsstöd (genom FK) i din omprövning. För nog ska du ju göra omprövning utifrån att ditt barn bor hos dig heltid. Du får ju ökade kostnader av det.

Och jag är ledsen för din skull att din fd är en sådan jävla rövhatt mot dig (och ert barn).

Gå genom FK och ansök om underhållsstöd. Du får 2223 kr då.
Den summan är förmodligen mindre än om din fd och du hade kunnat komma överens och räkna på underhållsbidrag istället (finns ju "räknesnurra" som är smidig och enkel där tillsammans med "kontraktförslag" och den "snurran" räknar ju rätt rättvist utifrån inkomst/utgifter). Men du får iaf 2223 kr och det är mer än inget. Din fd kommer få krav från FK utifrån vad hans inkomst är - så ja, han skämmer ju ut sig själv en aning med sitt agerande.

Och jag tror att du behöver göra så utifrån KFM och din skusan ... dvs, de kommer nog att fråga dig varför du inte får antingen underhållsbidrag (frivilligt överenskommet) eller underhållsstöd (genom FK) i din omprövning. För nog ska du ju göra omprövning utifrån att ditt barn bor hos dig heltid. Du får ju ökade kostnader av det.

Och jag är ledsen för din skull att din fd är en sådan jävla rövhatt mot dig (och ert barn).
Rövhatt var ett bra ord de har jag inte tänkt på att göra omprövning åt andra hållet att jag faktiskt har mer kostnader då han inget underhåll betalar .
Kommer ju bli circus skott vad jag än gör suck pust och stön …

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp