Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering/underhåll

Hej ,
Skulle behöva lite åsikter . Tål kritik !
Har skuldsanering sedan 2 år tillbaka , har gjort omprövning en gång då mitt barns pappa helt plötsligt ville ha varannan vecka , inga konstigheter med de . Fick lägre att betala varje månad och han fick halva barnbidraget.

Nu har min dotter (16år) ändrat sig och bor mestadels hos mig , är även folkbokförd här sedan 13 år tbx då vi separerade .
Pappan vill ej betala något underhåll och jag försörjer henne själv .
Känner att de är väldigt tufft att ensam försörja en tonåring själv .
Har försökt att prata med pappan om detta , men de funkar ej utan nu har han blockat mig.

jag vet ju att jag söka underhåll från Fk och berätta som de är . Men jag undrar om de är värt de , att få pappan som ovän , dottern blir lidande tyvärr samt göra omprövning igen !

Hur hade ni gjort ?????

Hej ,
Skulle behöva lite åsikter . Tål kritik !
Har skuldsanering sedan 2 år tillbaka , har gjort omprövning en gång då mitt barns pappa helt plötsligt ville ha varannan vecka , inga konstigheter med de . Fick lägre att betala varje månad och han fick halva barnbidraget.

Nu har min dotter (16år) ändrat sig och bor mestadels hos mig , är även folkbokförd här sedan 13 år tbx då vi separerade .
Pappan vill ej betala något underhåll och jag försörjer henne själv .
Känner att de är väldigt tufft att ensam försörja en tonåring själv .
Har försökt att prata med pappan om detta , men de funkar ej utan nu har han blockat mig.

jag vet ju att jag söka underhåll från Fk och berätta som de är . Men jag undrar om de är värt de , att få pappan som ovän , dottern blir lidande tyvärr samt göra omprövning igen !

Hur hade ni gjort ?????
Ge han valet att antingen betalar han eller så går du via FK. Klart han måste vara med att försörja sin dotter. Dottern är ju så pass gammal att du kan förklara på ett bra sätt för henne. Så hade jag gjort.

Ge han valet att antingen betalar han eller så går du via FK. Klart han måste vara med att försörja sin dotter. Dottern är ju så pass gammal att du kan förklara på ett bra sätt för henne. Så hade jag gjort.
Har gjort de sedan i april , men svarar bara när han vill och nu har blockerat mig som sagt .
Har försökt förklara för henne , men hon försvarar sin pappa . Svår sits …

Tack för svar

Klarar du av att försörja dig och dottern utan underhållet ?
Är svaret nej så måste du ansöka om underhållsbidrag via fsk.
Är svaret ja så får du fundera på om det är värt det eller inte.
Det är mycket pengar som kunde gett dig och dottern bättre marginaler.

Svar nej ! Får alltid låna av mina föräldrar om ngt förutsett händer som ex sist när bilen gick sönder, glasögon, linser till dottern mm

Han har alltid varit givmild när vi levde ihop men de hjälper ju mig inte nu .

Ja 2273 kr är mkt för oss

Har gjort de sedan i april , men svarar bara när han vill och nu har blockerat mig som sagt .
Har försökt förklara för henne , men hon försvarar sin pappa . Svår sits …

Tack för svar
Har han inte för avsikt att ha kontakt med dig så skulle jag gå via fsk, utan att fundera på det. Finns inte intresset av att lösa situationen gemensamt får man lösa den på egen hand.

Du kan ju skicka ett meddelande och informera om att Du valde den vägen, kan möjligen ge lite fart på saker och ting från hans sida.

Har han inte för avsikt att ha kontakt med dig så skulle jag gå via fsk, utan att fundera på det. Finns inte intresset av att lösa situationen gemensamt får man lösa den på egen hand.

Du kan ju skicka ett meddelande och informera om att Du valde den vägen, kan möjligen ge lite fart på saker och ting från hans sida.
Ja om han avblockerar och läser

Självklart ska han betala för sitt barn som han har satt till världen , barnsligt beteende att hålla på och blocka sådär. Du ska tänka på din dotter och vad som är bäst för henne och det är att du ska ha det du har rätt till.
Förklara för din dotter hur det ligger till och varför så kommer hon nog förstå, i slutändan är det du som bestämmer och är den som är vuxen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp