Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering - ränta

Hejsan

Dom pengarna jag betalar in till kf varje månad..det sätter kf in på ett ränte konto...vem är det som får räntan..är det jag eller dom som får pengarna från kf 2 gånger om året

Peter

Är du 100% säker på det??

Hur kan jag få tillbaka på skatten 14139:- (April 2023) när jag har betalat 13264:- i 12 månader år 2022 till KF och ingeting till några borgenärer...Kollar man här och räknar ut skuldräntan på 6% hos KF.. Så hamnar den på 14059:-
Så kollar man summorna där så verkar det som det är jag som får räntan...För annars..var kom dom 14139:- Som jag fick tillbaka

Hur kan jag få tillbaka på skatten 14139:- (April 2023) när jag har betalat 13264:- i 12 månader år 2022 till KF och ingeting till några borgenärer...Kollar man här och räknar ut skuldräntan på 6% hos KF.. Så hamnar den på 14059:-
Så kollar man summorna där så verkar det som det är jag som får räntan...För annars..var kom dom 14139:- Som jag fick tillbaka

Ja.
Det beror på om borgenärerna räknar av det inbetalade beloppet mot kapital eller ränta.

Något oklar frågeställning. Men om det du betalar in på din skuldsanering bokförs mot ränta och inte mot kapital kan du ju få tillbaka på skatten. Någon ”inlåningsränta” vet jag inte om man kan få på sådana pengar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp