Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering pga spelskulder

Samma dag jag bestämde mig för att släppa allt gjorde jag en egen skusanansökan, total skuld 1,2mille.
Allt gick som på räls hann aldrig få utmätning.
Lotteriet med handläggare har en stor inverkan på beslut, själv varade samtalet ca 5 minuter.

Finns det någon vänlig själ som kan berätta om ni har fått skuldsanering pga spelskulder.
Fick avslag idag bl a för färska skulder men vissa saker var lite luddiga i förklaringen och jag är nu så jävla nojig att jag aldrig kommer få skuldsanering pga spel.
Nej vänta några år så går det säkert bra

I vilket skede kollade handläggaren med jurist, inför inledande?
Det stämmer: Inför inledande så kollade handläggaren med jurist om dom skulle godkänna mig eller inte eftersom fallet ej var solklart

Tack för svar @Lasseman . Några år, känns hopplöst
Jag tycker inte du ska slösa flera år av ditt liv på att vänta. Om du blir beviljad på andra försöket om säg 8 månader eller 3e försöket om 1.5 år. Då förstår inte jag poängen med att vänta flera år.

Först så innebär det att man slösar flera år som sitt liv längre än nödvändigt som skuldsatt när man kan vara skuldfri om säg 5 år och 8 månader eller 6.5 år istället för vänta 3 år och vara skuldri om 8 år. Varför ska man kasta bort 2 år av sitt liv? Tid är en viktig aspekt att få beviljad så snabbt som möjligt.

Men också från ett ekonomiskt perspektiv. Skulle du gå på utmätning säg 3 år och sen söka igen så kostar utmätningen dom åren väldigt mycket pengar från lönerna. Du vill sträva efter att ha löneutmätning så kort tid som möjligt och skuldsanering så snabbt som möjligt så du blir skuldfri.

Tänk i termer om att du vill försöka spara all tid och pengar det någonsin går som skuldfri. Betalar du 15000 i utmätning varje månad så är det 180.000 per år. Skulle du vänta 3 år med att få beviljat istället för 8 månader så har du slösat 400.000 kr samt 2 år och 2 månader längre med skulder än du behövde.

Blir man skuldfri dom 400.000 och 2 åren tidigare via skuldsanering är det jättemycket värt i slutet. Därför tycker jag det är viktigt att gå till kommunen för att skicka andra ansökan snart så man gör allt man kan för att komma in som beviljad.

Sen också med skuldsanering behåller man lite mer per månad eftersom man har en buffert + 2 betalfria månader. Så även det är en motivation att bli beviljad så tidigt som möjligt så det underlättar livet tills du är skuldfri.

Senast ändrad:
Jag tycker inte du ska slösa flera år av ditt liv på att vänta. Om du blir beviljad på andra försöket om säg 8 månader eller 3e försöket om 1.5 år. Då förstår inte jag poängen med att vänta flera år.

Först så innebär det att man slösar flera år som sitt liv längre än nödvändigt som skuldsatt när man kan vara skuldfri om säg 5 år och 8 månader eller 6.5 år istället för vänta 3 år och vara skuldri om 8 år. Varför ska man kasta bort 2 år av sitt liv? Tid är en viktig aspekt att få beviljad så snabbt som möjligt.

Men också från ett ekonomiskt perspektiv. Skulle du gå på utmätning säg 3 år och sen söka igen så kostar utmätningen dom åren väldigt mycket pengar från lönerna. Du vill sträva efter att ha löneutmätning så kort tid som möjligt och skuldsanering så snabbt som möjligt så du blir skuldfri.

Tänk i termer om att du vill försöka spara all tid och pengar det någonsin går som skuldfri. Betalar du 15000 i utmätning varje månad så är det 180.000 per år. Skulle du vänta 3 år med att få beviljat istället för 8 månader så har du slösat 400.000 kr samt 2 år och 2 månader längre med skulder än du behövde.

Blir man skuldfri dom 400.000 och 2 åren tidigare via skuldsanering är det jättemycket värt i slutet. Därför tycker jag det är viktigt att gå till kommunen för att skicka andra ansökan snart så man gör allt man kan för att komma in som beviljad.

Sen också med skuldsanering behåller man lite mer per månad eftersom man har en buffert + 2 betalfria månader. Så även det är en motivation att bli beviljad så tidigt som möjligt så det underlättar livet tills du är skuldfri.
Jag kommer vänta ett tag men inte några år. Just nu är jag på botten psykiskt , känns som det inte finns något slut på eländet. Måste återfå någon slag livslust för att orka fortsätta kämpa

Tiden går rätt fort. Spelskulder är lite sämre att han än annat.
Har funderar mycket på det. Spelskulder anges som konsumtion när det i själva verket klassas som sjukdom. Varför, undrar jag?
Och vad anses som legitima skulder?

Har funderar mycket på det. Spelskulder anges som konsumtion när det i själva verket klassas som sjukdom. Varför, undrar jag?
Och vad anses som legitima skulder?
För att det vore stötande att kunna i praktiken lura ut lån i hög fart från banker och sedan blåsa det på några timmar och sedan dagen efter söka skuldsanering pga det går inte betala tillbaka så himla lätt.

De flesta är legitima förr eller senare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp