Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering pga av spelberoende

Tänkte fråga er om det finns nån som har fått skuldsanering pga av spelberoende? Hur stor är chansen att få? eller är det kört.

Har hört dom som har fått det, kan vara svårt och man måste nog ha gått någon form av behandling och kunna visa på att man inte spelar mer eller inte spelat på ett bra tag.

Har hört dom som har fått det, kan vara svårt och man måste nog ha gått någon form av behandling och kunna visa på att man inte spelar mer eller inte spelat på ett bra tag.
Jag tror att det kommer att bli lättare efter 1/11 i år, eftersom det blir nya regler/lagar för skuldsanering, så vänta tills dess:
  • Du kan ansöka digitalt via vår e-tjänst.
  • Det är enklare att ansöka - du behöver inte lämna detaljerade uppgifter om dina skulder.
  • Du börjar betala direkt vid vårt beslut om att inleda skuldsanering. Tanken är att din skuldsanering ska komma igång så fort som möjligt.
  • Du betalar till oss på Kronofogden och vi förmedlar betalningarna till dem du är skyldig pengar.
  • Du behöver inte betala något i juni och december - de månaderna är betalningsfria.
  • Har du goda skäl kan du få betala under kortare tid än de vanliga fem åren.
  • Chansen att få skuldsanering mer än en gång är något större än tidigare.

Hejsan, jag har fått skuldsanering pga. spelberoende. Jag har dock gått på behandling för spelberoende. Jag kraschade min ekonomi i slutet av 2013 ingen möjlighet till att låna mer någonstans. Pratade med min arbetsgivare om situationen, blev skickad på behandling, ansökte om skuldsanering i början av 2014, fick efter cirka 6 månader avslag pga. att för kort tid gått mellan min skuldsättning, min behandling osv. sökte sedan igen och efter typ ytterligar 8 månader så fick jag skuldsanering i slutet av 2015. Jag har drygt 4 år kvar... Så spelberonde är inget hinder, men som sagt du måste kunna visa att du har gjort något åt din sjukdom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp