Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, partners lön? Hus?

Jag har lite frågor kring skuldsanering. Omfattas makens lön? Sälja huset? Kan man söka trots att alla betalningar sköts och inget är hos inkasso? Får man en betalningsanmärkning bara av att söka( dum fråga iofs )
Kan man söka , fortsätta betala i tid och får man avslag sker inget? Blir min man inblandad även om det bara rör lån som är mina?

Jag har lite frågor kring skuldsanering. Omfattas makens lön? Sälja huset? Kan man söka trots att alla betalningar sköts och inget är hos inkasso? Får man en betalningsanmärkning bara av att söka( dum fråga iofs )
Kan man söka , fortsätta betala i tid och får man avslag sker inget? Blir min man inblandad även om det bara rör lån som är mina?

Ja hushållets inkomst räknas om ni är gifta/sambo.

Du kan testa och se om du kan vara berättigad att söka skuldsanering

Ja hushållets inkomst räknas om ni är gifta/sambo.

Du kan testa och se om du kan vara berättigad att söka skuldsanering

så han måste också leva på existensminimum alltså?

så han måste också leva på existensminimum alltså?
Nej men har han en högre inkomst så räknar man med att han betalar mer till era gemensamma utgifter. Vilket i sin tur blir så att du får betala med in till saneringen.
Men sen undrar jag...Du skriver att du alltid betalar allt i tid. Klarar du av att betala allting idag? Har du sen pengar över? För en del i att kunna få sanering är ju att du ska var kvalificerat insolvent.

Nej men har han en högre inkomst så räknar man med att han betalar mer till era gemensamma utgifter. Vilket i sin tur blir så att du får betala med in till saneringen.
Men sen undrar jag...Du skriver att du alltid betalar allt i tid. Klarar du av att betala allting idag? Har du sen pengar över? För en del i att kunna få sanering är ju att du ska var kvalificerat insolvent.
Nej jag klarar det nån månad till sen går det inte mer.

Hur är ägarförhållande på huset?

Om ni är gifta äger ni väl huset om 50 % var om inget annat är skrivet.

Om ni är gifta äger ni väl huset om 50 % var om inget annat är skrivet.
Nej, den/de som står på köpekontraktet och lagfarten äger huset. Jag äger mitt hus till 100% trots att jag är gift. Men det ingår vid en eventuell bodelning, men det är något helt annat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp