Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering omprövning

Jag har lite funderingar.

Om man missar månadsbetalningar till kronofogden. Och borgenärer lämnar in omprövning, får jag som gäldenär veta det direkt om omprövning innan kronofogden har börjat titta på det eller får jag veta om omprövningen först när kronofogden börjar titta på det?

På hemsidan står väntetider och har räknat ut att det tar ca 2,5 - 3 månader innan de börjar titta på omprövningar som kommit in.

En annan fråga, om man ligger efter med betalningar som hinner betalas innan kronofogden har börjat titta på inkommen omprövning, då borde väl det inte vara nägon bekymmer? Tänker mest ifall kronofogden kollar från datumet när omprövningen lämnades in ifall betalning saknas eller om de kollar från det datum de börjar titta på omprövningen.

Jag har lite funderingar.

Om man missar månadsbetalningar till kronofogden. Och borgenärer lämnar in omprövning, får jag som gäldenär veta det direkt om omprövning innan kronofogden har börjat titta på det eller får jag veta om omprövningen först när kronofogden börjar titta på det?

På hemsidan står väntetider och har räknat ut att det tar ca 2,5 - 3 månader innan de börjar titta på omprövningar som kommit in.

En annan fråga, om man ligger efter med betalningar som hinner betalas innan kronofogden har börjat titta på inkommen omprövning, då borde väl det inte vara nägon bekymmer? Tänker mest ifall kronofogden kollar från datumet när omprövningen lämnades in ifall betalning saknas eller om de kollar från det datum de börjar titta på omprövningen.
Jag fick en omprövning emot mej under min sanering. Dock inte pga uteblivna betalningar. Fick veta det när en handl påbörjade ärendet och ringde upp.

Lånar tråden lite. Jag har omprövat sedan oktober och fick en handledare men han har inte ringt mig än, kan jag ringa honom istället eller är det inte bra att göra så?

Jag fick en omprövning emot mej under min sanering. Dock inte pga uteblivna betalningar. Fick veta det när en handl påbörjade ärendet och ringde upp.

Kommer du ihåg ifall du fick veta datum gällande när omprövningen lämnades in?

Kommer du ihåg ifall du fick veta datum gällande när omprövningen lämnades in?
Nej inte vad jag minns. Var heller inget jag frågade om. Hände under mitt första år av saneringen o bolaget som skickade in omprövningen ansåg att jag tjänade mer än vad betalplanen utgick ifrån. Så var inte fallet o omprövningen avslogs.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp