Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering omprövning – hur lång tid tog beslutet för er?

Jag väntar fortfarande , gick det bra för dig?
Ja det gick bra! Väldigt nöjd.
Dock blev det inte som KFs förbehållsbeloppskalkyl visar, så den ska man nog ta med en nypa salt. Andra omprövningen i rad som inte stämmer överens med kalkylen, men vad jag kan tyda av beslutet så stämmer siffrorna ihop med verkligheten. Jag är nöjd.
Det är trots allt bara till maj 2026. Men så galet fort tiden har gått, och nu när man närmar sig mållinjen så går tiden istället OTROLIGT sakta. :facejoy::axelryck:

Ja det gick bra! Väldigt nöjd.
Dock blev det inte som KFs förbehållsbeloppskalkyl visar, så den ska man nog ta med en nypa salt. Andra omprövningen i rad som inte stämmer överens med kalkylen, men vad jag kan tyda av beslutet så stämmer siffrorna ihop med verkligheten. Jag är nöjd.
Det är trots allt bara till maj 2026. Men så galet fort tiden har gått, och nu när man närmar sig mållinjen så går tiden istället OTROLIGT sakta. :facejoy::axelryck:
Ja precis, det brukar gå sakta på slutet

Jag ansökte om omprövning i april.
KFM ringde 27/8 kl 10.50.
11.22 hade jag beslut att de avslår omprövningen(jag ville betala mer).

Min avslutas februari 2026.

Jag ansökte om omprövning i april.
KFM ringde 27/8 kl 10.50.
11.22 hade jag beslut att de avslår omprövningen(jag ville betala mer).

Min avslutas februari 2026.
Antar att det som avgör hur lång tid det dröjer för svar är huruvida det ska bli en ändring i beslutet eller inte.
Blir det ett nytt beslut ska borgenärerna få tid på sig att yttra sig. Annars får man besked direkt verkar det som.

Hur är processen vid omprövning? När de börjar med den, hör de alltid av sig för komplettering? Om det blir omprövning är det alltid tre veckor som borgenärerna ska ha för att säga ja eller nej?
Ansökte om omprövning 23/8, för ökad inkomst, ser de börjat denna vecka på ärenden som kom in 18/8 så de 5 månader som stod kanske inte stämmer, eller är det tills nytt beslut, inte tills de börjar kolla på det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp