Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering omprövning – hur lång tid tog beslutet för er?

Hej!
Ni som nyligen har gjort omprövning och fått svar, hur lång tid tog det från samtal om kompletterande uppgifter till beslut?
Enligt handläggaren jag fick, skulle det ta ca 2-3 veckor för beslut från det att hon ringde för kompletterande uppgifter.
Misstänker att det är för att borgenärerna ska få en viss tid på sig att svara innan det tas beslut.
Jag är bara nyfiken då 2-3 veckor kändes som en lång tid, då det bara tagit så lång tid en gång innan, men det var en stor förändring i ekonomin, precis som denna gång.

Även nyfiken på hur korrekt kronofogdens förbehållsbelopps kalkyl stämmer in i verkligheten.
ingen?

Även nyfiken på hur korrekt kronofogdens förbehållsbelopps kalkyl stämmer in i verkligheten.
ingen?
Hur menar du?
Den är baserad på dem uppgifterna du själv lämnar. Utöver det standardbeloppet som bedöms nödvändigt för att du ska överleva.

Hur menar du?
Den är baserad på dem uppgifterna du själv lämnar. Utöver det standardbeloppet som bedöms nödvändigt för att du ska överleva.
Jag menar att om du fyller i korrekt uppgifter, och den säger exempelvis att du bara kan betala 1500kr, stämmer det överens även med skuldsanering?

Verkligen ingen som nyligen fått beslut efter omprövning som vill dela med sig hur lång tid ni fick vänta från samtal/komplettering till beslut?

När jag sökte skusan och testade med "mallen" stämde siffrorna hyfsat bra. Fick behålla något mer än kalkylen.
Testade inte vid ömprövningarna.

Jag menar att om du fyller i korrekt uppgifter, och den säger exempelvis att du bara kan betala 1500kr, stämmer det överens även med skuldsanering?
Skuldsanering brukar ha en summa för buffert med.

Verkligen ingen som nyligen fått beslut efter omprövning som vill dela med sig hur lång tid ni fick vänta från samtal/komplettering till beslut?
Fick samtal idag för min omprövning, hon sa det tar 3 veckor tills jag får beslutet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp