Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering och studier: Under pågående skuldsanering?

Nej, ingen hör av sig. Har din sanering vunnit laga kraft så är det bara att köra. En omprövning kan vara vettig att göra ändå men du lär inte få någon ändring.
Tack snälla för svar omprövningen vad tänker du är bra med att göra det?

Tack snälla för svar omprövningen vad tänker du är bra med att göra det?

Eftersom att din situation förändras (CSN räknas dock som 0 i inkomst) så kan det vara en bra idé för att undvika problem längre fram.

Jag har skuldsanering och studerar.
Har gått från att arbeta heltid till att studera

Fick nollplan när jag började studera.

Jag har skuldsanering och studerar.
Har gått från att arbeta heltid till att studera

Fick nollplan när jag började studera.
Åh hur gick du till väga? Gjorde du en omprövning ? Godkände dom det? Enl min handläggare jag hade sa han att de i princip e omöjligt att studera under en skuldsanering om man har ett jobb. Tack för att du delar med dig. Hur lång är din utbildning ?

Åh hur gick du till väga? Gjorde du en omprövning ? Godkände dom det? Enl min handläggare jag hade sa han att de i princip e omöjligt att studera under en skuldsanering om man har ett jobb. Tack för att du delar med dig. Hur lång är din utbildning ?
Jag arbetade heltid, men kunde ej jobba kvar pga av nya arbetstidsregler.
Därför passade jag på att börja studera.

Gjord en omprövning på det och fick en nollplan, men jag tror att detta även beror på ökade kostnader för mig samt att beloppet man får behålla blivit högre. Det står i beslutet att jag tjänar det jag skulle tjänat om jag arbetade.

Är fortfarande heltidsanställd på mitt gamla jobb, men tjänstledig och går bara in och arbetar något pass i månaden.
Arbetar även som vikarie i kommunen upp till fribeloppet för CSN.

Hade jag inte haft barn hade jag säkert kunnat arbeta heltid samtidigt som jag studerar.

Mina studier kommer pågå i totalt 4år.
Skuldsaneringen kommer bli klar innan mina studier är färdiga.
Eftersom jag både har CSN, samt arbetar upp till fribeloppet har jag nu mer pengar i månaden att röra mig med än innan. Men då får man tänka på att CSN är ett lån som ska betalas tillbaka sen med.

Jag arbetade heltid, men kunde ej jobba kvar pga av nya arbetstidsregler.
Därför passade jag på att börja studera.

Gjord en omprövning på det och fick en nollplan, men jag tror att detta även beror på ökade kostnader för mig samt att beloppet man får behålla blivit högre. Det står i beslutet att jag tjänar det jag skulle tjänat om jag arbetade.

Är fortfarande heltidsanställd på mitt gamla jobb, men tjänstledig och går bara in och arbetar något pass i månaden.
Arbetar även som vikarie i kommunen upp till fribeloppet för CSN.

Hade jag inte haft barn hade jag säkert kunnat arbeta heltid samtidigt som jag studerar.

Mina studier kommer pågå i totalt 4år.
Skuldsaneringen kommer bli klar innan mina studier är färdiga.
Eftersom jag både har CSN, samt arbetar upp till fribeloppet har jag nu mer pengar i månaden att röra mig med än innan. Men då får man tänka på att CSN är ett lån som ska betalas tillbaka sen med.
Tack snälla du för svar!
jag är ju redan nollad så jag vet ju inte om jag måste göra en omprövning ? hur gör du på sommaren då får man väl inte CSN och jobbar man då heltid drar dom pengar då anmäler man det eller hur funkar det? Så glad för din skull att du fått denna möjligheten. Jag ska också ta tjänstledigt och alltså inte säga upp mig.

Tack snälla du för svar!
jag är ju redan nollad så jag vet ju inte om jag måste göra en omprövning ? hur gör du på sommaren då får man väl inte CSN och jobbar man då heltid drar dom pengar då anmäler man det eller hur funkar det? Så glad för din skull att du fått denna möjligheten. Jag ska också ta tjänstledigt och alltså inte säga upp mig.
Finns ingen anledning att inte göra en omprövning.
Som jag skrev tidigare så handlar det om att vara transparent.

Tack snälla du för svar!
När du har skuldsanering dras inga pengar?

Jag har en nollad plan så betalar inget alls. Inte på sommaren heller.

I min plan står det vad jag tjänar årligen via mitt arbete om jag arbetar.
Så länge jag inte tjänar mer än det så är det ju lungt.
Kfm bryr sig inte i om jag tjänar 45 000 en månad i juni och 0 i augusti. Jag gör alltså ingen omprövning för att jag arbetar mer under sommaren, då jag utslaget på ett år ändå tjänar mindre än vad som står i mitt beslut.

Csn lånet räknas inte som inkomst.
Mitt fribelopp för CSN är betydligt lägre än vad jag har i inkomst enligt KFM. Så håller jag mig under fribeloppet är det lungt.

Jag hade skickat in en omprövning, där du förklarar att du får mindre inkomst pga studier. Då har de informationen även om de säkert inte kommer ompröva eftersom du inte kan betala mindre än vad du redan gör.

Jag har blivit uppsagd och går hemma med lön till och med sista juli. Funderar på att börja studera, byta bana helt och hållet mot vad jag sysslat med i snart femton år.

Frågan är vad kf säger om att jag har blivit uppsagd från jobbet och vill nu studera. Min skuldsanering är avslutad nästa år i mars.

Jag har skickat in en omprövning redan på att jag blivit uppsagd men inte nämnt något om studier eftersom jag har funderat på det efter att jag skickade in omprövningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp