Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering och skatteskuld

Hej.

Jag ska få tillbaka 6000 på skatten men har skuldsanering som vunnit laga kraft. I denna har jag även skatteskuld. Innebär det att jag inte får tillbaka pengarna då?

Hej.

Jag ska få tillbaka 6000 på skatten men har skuldsanering som vunnit laga kraft. I denna har jag även skatteskuld. Innebär det att jag inte får tillbaka pengarna då?
För mig drog de återbäringen men sedan fick jag tillbaka den.

Hej.

Du kommer få tillbaka pengarna.

Har det vunnit laga kraft med lite marginal kommer det inte skickas till kronofogden alls.

Har det vunnit laga kraft med lite marginal kommer det inte skickas till kronofogden alls.
Det vann laga kraft i januari. Men enligt sksttebeskedet idag har de dragit av till KF 6000 på min skatteskuld från förra året. Så vad innebär det?

Det vann laga kraft i januari. Men enligt sksttebeskedet idag har de dragit av till KF 6000 på min skatteskuld från förra året. Så vad innebär det?

Det låter konstigt det där, har du ens mål kvar för verkställighet längre? Jag trodde dom avregistreras

Att du kommer få tillbaka dem för de ingår i din skuldsanering.

Är skatteskulden från förra året verkligen med i skusan? Det är kanske bara tidigare skatteskulder som är med?

Bilagor

• Screenshot_20210405-105713.jpg
    Screenshot_20210405-105713.jpg
    54.3 KB · Visningar: 14
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp