Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering och skatteåterbäring

Tjena! en fråga , hur fungerar det om man fått beslut om skuldsanering men ej vunnit laga kraft, behåller man återbäringen då ?

Tjena! en fråga , hur fungerar det om man fått beslut om skuldsanering men ej vunnit laga kraft, behåller man återbäringen då ?
Jag kan bara svara för hur jag hade gjort.

Är min skusan under ett halvår gammal och jag får tillbaka mer än 10 000 kr = skulle skicka in en omprövning. Är det under 10 000 kr skulle jag inte skicka in en omprövning.

Men det är vad _jag_ skulle ha gjort. Det tillsammans med att se om det står något specifikt i mitt beslut om just återbäringen.

Men jag understryker att det är så jag skulle göra. Och jag bygger inte det absoluta fakta som att KFM har sagt att det är så man ska göra.

Du får säkert andra svar från andra personer här.

Jag är lite osäker om man har kvar sin handläggare när det är beslutat men det inte har ännu vunnit laga kraft. Men om man har det skulle jag kontakta handläggaren. Det är ju en reell fråga du kan vända till KFM "har jag kvar min handläggare fram tills min skusan vunnit laga kraft?". Om ja = fråga hen.

Förstår inte riktigt vad hur du menar, vad har det med handläggaren att göra? det står någonstans på kronofogdens hemsida att får man tillbaka underinledande går det oftast till att betala borgenärerna, och sen står det att om du får tillbaka på skatten innan besluten vunnit laga kraft då går pengarna till att betala eventuella skulder till stat och kommun, Min fråga är fall någon vet vad som händer om man inte har några skulder till stat eller kommun , dvs böter skatt studieskulder?

Förstår inte riktigt vad hur du menar, vad har det med handläggaren att göra? det står någonstans på kronofogdens hemsida att får man tillbaka underinledande går det oftast till att betala borgenärerna, och sen står det att om du får tillbaka på skatten innan besluten vunnit laga kraft då går pengarna till att betala eventuella skulder till stat och kommun, Min fråga är fall någon vet vad som händer om man inte har några skulder till stat eller kommun , dvs böter skatt studieskulder?
Jag menar att om du har kvar din handläggare så kan det vara bäst att fråga denne.

Men jag vet inte om man har kvar sin handläggare efter att beslut är taget, men det har ännu inte vunnit laga kraft.

Sedan så - har du kollat om det står något om din återbäring i ditt beslut? En del får den infon med i sina beslut har jag fattat det som.

Jag menar att om du har kvar din handläggare så kan det vara bäst att fråga denne.

Men jag vet inte om man har kvar sin handläggare efter att beslut är taget, men det har ännu inte vunnit laga kraft.

Sedan så - har du kollat om det står något om din återbäring i ditt beslut? En del får den infon med i sina beslut har jag fattat det som.
Man har inte kvar sin handläggare efter beslut är taget.

Japp , så står det !

Om man inte har skulder till stat och kommun får man behålla återbäringen då fast det inte vunnit laga kraft

Om man inte har skulder till stat och kommun får man behålla återbäringen då fast det inte vunnit laga kraft
Det betyder att pengarna dras direkt fr återbäringen om skulder till stat el kommun finns. Annars får du den utbetald MEN! Du ska spara den för vid beslut så kan du behöva betala in återbäringen som en engångsinbet.

Varför ska hon göra det? Blir knappa 1400 extra / månas om man slår ut d på 1 år. Inte ens i närheten av vad man får tex jobba extra.
dåså... vad har man isåfall att förlora på detta ?

personligen tycker ja det är bättre att det säkra före det osäkram, och skicka in en omprövning, eller iallfall maila KFM och få en bekräftelse på mail att man ej behöver.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp