- Meddelanden
- 6 045
- Mottagna reaktioner
- 2 812
- Poäng
- 1 987
Hon uppgav den summan redan vid samtalet ! Så sen är inbetald redan för 2 år sedan ! Hon har beslutad för 2 år sedan nuHar hon skickat in omprövning på den summan ?
Hon uppgav den summan redan vid samtalet ! Så sen är inbetald redan för 2 år sedan ! Hon har beslutad för 2 år sedan nuHar hon skickat in omprövning på den summan ?
Varför ska hon göra det? Blir knappa 1400 extra / månas om man slår ut d på 1 år. Inte ens i närheten av vad man får tex jobba extra.Har hon skickat in omprövning på den summan ?
Fast det är inte riktigt sant. Dom brukar se lite annorlunda på ”större” engångsbelopp…Varför ska hon göra det? Blir knappa 1400 extra / månas om man slår ut d på 1 år. Inte ens i närheten av vad man får tex jobba extra.
Engångsbelopp är som sagt ovan inte samla regler på så kan inte slå ut det över 12 månader som du tänkerVarför ska hon göra det? Blir knappa 1400 extra / månas om man slår ut d på 1 år. Inte ens i närheten av vad man får tex jobba extra.
jag fick 65tkr, förra året och fick betala in varenda Krona vilket jag nästan räknade med. surt men men
Vid inledande ska man fråga handläggaren vad man ska göra.Förstår inte logiken kring att betala in skattepengar vid beslutad, dvs ompröva som vissa nämner. Det är ju skatt som du redan betalat för mycket. Det är ingen extra inkomst och inget som höjer din årliga taxerade inkomst.
Vid inledande ska man fråga handläggaren vad man ska göra.
Jag tror att många ställer frågan i olika forum vad man göra med skatteåterbäring om man har beslutad skuldsanering (för att man är osäker vad som gäller/vill inte riskera något) och sen får tips av olika personer att man ska ompröva för att vara säker och att det blivit någon seglivad myt att man ska ompröva i dessa lägen.
Kanske finns extremfall men utgångspunkten är att aldrig ompröva en skatteåterbäring om man har beslutad. I varje fall inte om det är återbäring pga att man skattat för mycket på inkomst, får milersättning eller får tillbaka på räntan.