Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering och skatteåterbäring

Jag fick beslutet om beviljad skuldsanering igår (alltså har det inte vunnit laga kraft än)
och skattebeskedet idag, pga att mäklaren gjorde fel vid skatte uträkningen vid husförsäljning så kommer jag nu att få tillbaka 280000:- som inte var med då jag ansökte om skuldsanering.
Jag vill givetsvis göra rätt för mig och dom får gärna ta dom pengarna men är supernervös över att bli av med skuldsaneringen pga detta?!
Jag har sökt min handläggare idag men då hen inte var anträffbar förrän imorgon så.
Jag har haft ett ombud som har hjälpt mig och nu undrar jag om jag ska ansöka om omprövning och vad händer då? Ombudet kunde inte svara utan hänvisade till min handläggare.
Någon som vet?

Den summan ska du absolut ompröva. Om det inte var en nolla för mkt??

Tyvärr var det inte en 0 för mycket, men vad innebär det att jag omprövar?

Varför i helvete skriva hen hela tiden för hur svårt är att skriva han eller hon?

Varför i helvete skriva hen hela tiden för hur svårt är att skriva han eller hon?
Därför att man inte alltid vet om det är en han eller hon lite svårt att se på många namn

Tyvärr var det inte en 0 för mycket, men vad innebär det att jag omprövar?
Du skickar in omprövning för skatteåterbäringen och det troliga är att du kommer få betala in den som en engångsinbetalning.

Du skickar in omprövning för skatteåterbäringen och det troliga är att du kommer få betala in den som en engångsinbetalning.
Enligt KFs hemsida är handläggningstiden för omprövning 5mån men det kanske går fortare då den inte vunnit laga kraft, annars vinner den laga kraft under tiden har det isåfall någon betydelse eller är det bara om fordringsägarna ansöker?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp