Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering och retroaktiv lön

Hej!
om man ska få pengar utbetalda pga felaktig utbetalning på lön under längre tid (många år) hur ska man tänka? Kan handla om 100k+. Omprövning förstår jag men kan saneringen hävas? Skulder från början på ca 1,4 miljoner och betalplan 4 år. Personen är nu inne på andra året av skuldsaneringen och orolig att det ska upphävas pga att arbetsgivare betalat ut för lite lön.
Någon som har bra koll?

Hej!
om man ska få pengar utbetalda pga felaktig utbetalning på lön under längre tid (många år) hur ska man tänka? Kan handla om 100k+. Omprövning förstår jag men kan saneringen hävas? Skulder från början på ca 1,4 miljoner och betalplan 4 år. Personen är nu inne på andra året av skuldsaneringen och orolig att det ska upphävas pga att arbetsgivare betalat ut för lite lön.
Någon som har bra koll?
Kan inte avbrytas vid egen omprövning.

Troligtvis en extra engångsinbetalning om jag får killgissa på den punkten.

Kan inte avbrytas vid egen omprövning.

Troligtvis en extra engångsinbetalning om jag får killgissa på den punkten.
Det känns som det borde vara så.
och 100 är ju inte väsentligt på skulder som var 1,4 när saneringen startade.
men om de betalas in ett engångsbelopp, betalar man fortsatt samma summa som betalplan säger eller minskar den eller förkortas betalplanen?

men om de betalas in ett engångsbelopp, betalar man fortsatt samma summa som betalplan säger eller minskar den eller förkortas betalplanen?
Tror det brukar bli ”extra” när det handlar om större summor likt dessa. Dvs man betalar helt enkelt mer totalt än som var tänkt från början.

Du får betala in ett engångsbelopp extra. I övrigt betalar du enligt din betalplan.

Du får betala in ett engångsbelopp extra. I övrigt betalar du enligt din betalplan.

Inte enligt informationen ifrån KFM.

Dom berättade för mig att den summan portioneras ut över återstående månaderna...

Inte enligt informationen ifrån KFM.

Dom berättade för mig att den summan portioneras ut över återstående månaderna...
Om du har 100k att betala in så lär det väl bli en engångssumma? Eller menar du att dem delar ut dessa 100k på återstående tid? Jag har bara läst att det är så det fungerar under inledande.
Kan vara annorlunda när du väl har sanering, men vill minnas att jag läst att någon haft samma under sanering?

Om du har 100k att betala in så lär det väl bli en engångssumma? Eller menar du att dem delar ut dessa 100k på återstående tid? Jag har bara läst att det är så det fungerar under inledande.
Kan vara annorlunda när du väl har sanering, men vill minnas att jag läst att någon haft samma under sanering?

Inte jag som menar det utan KFM.

Jag har fått en lön i januari från mitt gamla jobb på ca 60 000 netto. Samtidigt fick jag lön utav mitt nya jobb Samma månad.

Ringde KFM frågade och dom sa att jag ska ompröva (vilket jag gjorde) och att summan ska fördelas över resterande antal månader. Oberoende utav om du har pengarna eller inte.

Väntar dock på det formella bekräftelsen.

Inte jag som menar det utan KFM.

Jag har fått en lön i januari från mitt gamla jobb på ca 60 000 netto. Samtidigt fick jag lön utav mitt nya jobb Samma månad.

Ringde KFM frågade och dom sa att jag ska ompröva (vilket jag gjorde) och att summan ska fördelas över resterande antal månader. Oberoende utav om du har pengarna eller inte.

Väntar dock på det formella bekräftelsen.
Har du fått gjort din omprövning ännu? Eller var det bara vad telefonisten sa?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp