Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering och ränteutgifter

Hej alla kämpar!!

Har en fråga så här i deklarationstider.
Jag har skuldsanering sedan tre år tillbaka.
Ser på min deklaration att jag har ränteutgifter på 39000kr. Alltså underskott av kapital.

Hur kommer det sig att jag har ränteutgifter, borde väll bara vara kapital som betalas från skuldsaneringen?

Ser att Sileo kapital redovisat över 20 000 kr i ränta.

Jag kanske är lite trög men är det någon här som har koll på detta?

Mä bäst!

Hej alla kämpar!!

Har en fråga så här i deklarationstider.
Jag har skuldsanering sedan tre år tillbaka.
Ser på min deklaration att jag har ränteutgifter på 39000kr. Alltså underskott av kapital.

Hur kommer det sig att jag har ränteutgifter, borde väll bara vara kapital som betalas från skuldsaneringen?

Ser att Sileo kapital redovisat över 20 000 kr i ränta.

Jag kanske är lite trög men är det någon här som har koll på detta?

Mä bäst!

Hur borgenärerna behandlar pengarna in till Dom är ju typ deras problem. Du betalar vare sig mer eller mindre likväl och det måste väl gynna Dig att dom drar det mot ränta för det gör ju att Du bör få pengar tillbaks också eller?
Det vanligaste som vi har pratat om här ute och inte minst enligt @Lasseman är att borgenärerena lyfter inbetald summa mot just kapitalskulden och inte mot ränta, för att dom inte heller vill gynna oss skuldsanerare pengar tillbaks på räntan, men som sagt, det är ju ett val dom gör. :)

Jo bra för mig som får lite tillbaka på skatten Och som du skriver, betalar ju samma varje månad. Men skönt att få tillbaka trots skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp