Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, och man överklagar till tingsrätten, kommer då löneutmätningen igång

Mitt namn var med i Poit idag (inledande) Tror tyvärr inte att jag kommer att bli beviljad, då många av mina lån är nya och för att jag spelat väldigt nyligen, då jag mått extremt dåligt över att vänta 7-8 månade på ett beslut.

Mår extremt kasst just nu, sitter och svettas på jobb och känner mig illamående. Hur många är det som får avslag efter att dem fått inledande?

Hur lång tid tar det innan man vet om man blir beviljad eller inte? Just nu känns det inte som att jag klarar av att göra någonting förrän jag får ett beslut. Tror inte att jag kan fortsätta att arbeta i flera månader och ha detta hängande över mig.

Om det blir ett nej och man överklagar till tingsrätten, kommer löneutmätningen igång under tiden eller är den fortsatt pausad under överklagningsprocessen?

Hur nya är dina skulder och när spelade du senast ?

Håller tummarna på att de har överseende med det, lång väntan och det tär på psyket. Vad jag förstått utifrån kfm sida så tar det ytterligare 3-4 månader innan du får det slutgiltiga beslutet, allt som allt, inledande+ beslut= ca 10

Hur nya är dina skulder och när spelade du senast ?

Håller tummarna på att de har överseende med det, lång väntan och det tär på psyket. Vad jag förstått utifrån kfm sida så tar det ytterligare 3-4 månader innan du får det slutgiltiga beslutet, allt som allt, inledande+ beslut= ca 10
Dina borgenärer har nu en månad på sig att inkomma med skulderna.
Innan dess händer inget.

Jag fick inledande i slutet av november. Förra veckan fick jag ett brev om att inkomma med yttrande kring ett tiotals skulders uppkomst. Underlag som utdrag konto där jag fick uppvisa att lån betalats med andra lån. En del var falska uppgifter från lånebolagen tex att jag tagit lån i augusti -18 när mitt sista lån togs i slutet av april-18. Som tur väl så har jag sparat alla mejl och papper så jag kunde motbevisa det. Ett bolag uppgav också att jag tagit lån hos dom två dagar i rad och uppgav sitt dotterbolag som inte ens sysslar med utlåning. Via kontoutdrag kunde jag motbevisa även detta.

Ja jo jag förstod det men det var mitt inlägg citerades ...jag önskade dock att jag hade inledande, att jag kommit så långt i processen.

Det du skrev om att du fick lämna kontoutdrag på att pengarna gått till att betala av andra lån osv . Hur långt i tiden fick du lämna kontoutdrag ?
Alla mina lån har gått till överlevnad efter att jag spelat upp intjänade pengar, sen lån till spel och andra lån så klart men helt omöjligt att redovisa vad som gått till vad, jag vet iaf att alla lån uppstått pga spel!

Ja jo jag förstod det men det var mitt inlägg citerades ...jag önskade dock att jag hade inledande, att jag kommit så långt i processen.

Det du skrev om att du fick lämna kontoutdrag på att pengarna gått till att betala av andra lån osv . Hur långt i tiden fick du lämna kontoutdrag ?
Alla mina lån har gått till överlevnad efter att jag spelat upp intjänade pengar, sen lån till spel och andra lån så klart men helt omöjligt att redovisa vad som gått till vad, jag vet iaf att alla lån uppstått pga spel!

Hur länge har Du levt med löneutmätning?
Av alla de skuldsaneringsansökningar som ja läst om, så har jag sett ytterst få som fått inkomma med det som Ny2018 berättat...

Jag skickade in alla inbetalningar som gjorts mellan Jan-Maj.
Jag lämnade även mina UC för samma period för att styrka att jag ej tagit nya lån bortsett från ett utan UC plus art jag utökat några.
Jag skickade även in utdrag från de jag lånat om gång på gång då jag kom in på de sidorna.
Plus en massa andra dokument.
Jag har inte fått någon respons på allt detta ännu så jag lever fortfarande i ovisshet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp