Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering och löneutmätning

Hej,

Jag har skuldsanering sedan en tid tillbaka.
Men med tanke på min sanering så har inte min fru möjlighet att betala sina lån så nu har första landat hos KF.
Vid löneutmätning tar dom då hänsyn till min skuldsanering eller kommer dom bara räkna på förbehåll utan att se till helheten?

Hej,

Men med tanke på min sanering så har inte min fru möjlighet att betala sina lån så nu har första landat hos KF.
Vid löneutmätning tar dom då hänsyn till min skuldsanering eller kommer dom bara räkna på förbehåll utan att se till helheten?
Era inkomster kommer räknas ihop samt utgifter. Det tas inte hänsyn till någon skuldsanering. Existensminimum för makar blir det ju.

Hej,

Din skuldsanering spelar ingen roll, det är inkomsterna man kikar på.
Ni har ett förbehåll tillsammans på drygt 10000 kr, plus hyra etc.

Mannen fick nyss besked på löneutmätning, hans förbehållsbelopp cirka 20 000, vårt förbehållsbelopp är 34 000 nånting, då är barnbidrag borträknat. Tänker jag då rätt om mitt förbehållsbelopp kommer bli 14000 när jag får löneutmätning?

Mannen fick nyss besked på löneutmätning, hans förbehållsbelopp cirka 20 000, vårt förbehållsbelopp är 34 000 nånting, då är barnbidrag borträknat. Tänker jag då rätt om mitt förbehållsbelopp kommer bli 14000 när jag får löneutmätning?

Det låter rätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp