Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering och Csn

Hej jag har 2 frågor Jag har varit arbetslös hela mitt liv. får sjukpenning lever lite under existensminimum. Har en pågående skuldsannering utan avbetalningsplan som kommer att försvinna om ca 3 år.
Mina frågor är

1 Jag tänker börja plugga snart men känner mig orolig får man studera medans man har en pågående skuldsanering?

2 om svaret är ja. Existensminimum är idag 5000 kr Kommer kronofogden att utmäta studiemedel/studiestartstöd och csn lån om jag tex studerar 75% och få ca 6700 kr i månaden ? Kommer de att dra 1700 kr varje månad från kontot?

Du bor väl någonstans hoppas jag?

Bor du hemma så tar du lån och allt över 5000 betalar du i hyra? :) Borde väl gå.

Betalar du något till skuldsanering?
Hur gammal är du?

En del är bidrag och en del lån, lånet är ej inkomst och räknas inte in.

Jag är 30 år
Nej jag betalar inget på mina skulder.

Förstår inte hur du fått den beviljad men okej. Skulle nog prata med KF eftersom den möjligen krävs omprövning iaf på ditt beslut.

Förstår inte hur du fått den beviljad men okej. Skulle nog prata med KF eftersom den möjligen krävs omprövning iaf på ditt beslut.

Vad är speciellt här som skulle tala emot skuldsanering?

Har du ingen betalplan och du sänker din inkomst till CSN =0 så bör det inte påverka något

Fråga 2. Det utmäts inget alls i en skuldsanering, man förväntas lyckas göra betalningen själv.
Skaffar du nya skulder kan det utmätas för dessa

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp